گوگل داده های جدیدی را به Structured Data اضافه می کند

گوگل داده های جدیدی را به Structured Data اضافه می کند

طبق اخبار منتشر شده از سوی گوگل، یک سری از داده‌های جدید در خصوص ریچ اسنیپت دستورهای آشپزی در حال حاضر در کنسول جستجوی گوگل قابل دسترسی هستند. به واقع گوگل در حال به روز رسانی گزارش عملکرد کنسول جستجوی خود با داده‌های مرتبط با ریچ اسنیپت دستورهای آشپزی یا Recipe Structured Data مربوط به آن‌ها است. با رضا رحمتی همراه باشید.

استراکچر دیتا جدید

گوگل در خصوص استراکچر دیتا جدید گفته است:

اگر شما دارای Recipe Structured Data در سایت خود هستید، اکنون می‌توانید ترافیک آن را با استفاده از گزارش عملکرد کنسول جستجو، مشاهده و کنترل کنید. امکان مشاهده این مورد در تب Search Appearance  وجود خواهد داشت.

آن دسته از افرادی که از نشانه‌گذاری دستورهای آشپزی در وب سایت خود استفاده می‌کنند، اکنون مجموعه جدیدی از داده‌ها را تحت تب Search Appearance در بخش گزارش Performance Report خواهند یافت. با استفاده از این داده‌ها در استراکچر دیتا جدید گوگل، صاحبان وب سایت‌ها می‌توانند تاثیر ریچ اسنیپت دستورهای آشپزی را با متریک‌هایی چون کلیک کلی، ایمپرشن، نرخ کلیک متوسط و .... آنالیز و درک کنند.

تمام این داده می‌توانند در کنار هم برای بهینه سازی صفحات دستور آشپزی مورد استفاده قرار گرفته و در نهایت اثربخشی بیشتری در نتایج جستجو داشته باشند.

به طور مثال، ممکن است شما یکی از بهترین صفحات دستور آشپزی را در وب سایت خود کشف کنید که در حقیقت به عنوان نتایج برتر جستجو دیده نمی‌شود و در بین صفحات وب سایت شما، پنهان مانده است.

این خروجی با مقایسه کلیک روی ریچ اسنیپت در برابر تعداد کلی ترافیک به دست می‌آید. در واقع چیزی که می‌بینیم این است که چنین صفحه‌ای می‌تواند ترافیک واقعی و بالایی ایجاد کند، در حالی که در نتایج جستجو به طور مناسب دیده نمی‌شود. توجه داشته باشید ؛ تنها به این دلیل که یک صفحه وب واجد شرایط ارائه شدن به عنوان یک نتیجه جستجوی برتر است، به این معنی نیست که همیشه در کنسول سرچ، بالا دیده شود.

از این روی شما به عنوان مدیر یک وب سایت باید آنالیز درستی از صفحات برتر وب سایت خود که در نتایج جستجوی برتر دیده نمی‌شوند، داشته باشید و از آن‌ها به بهترین شکل بهره برداری کنید.

پیش از این، چنین داده‌هایی در دسترس نبودند. صاحبان وب سایت‌ها می‌توانستند صفحات دستور آشپزی را با ترافیک آن‌ها در گوگل آنالیتیکس مشاهده و کنترل کنند، اما داده‌های مربوط به کارایی سرچ اسنیپت را در اختیار نداشتند.

اکنون شما می‌توانید از Recipe Structure Data استفاده کرده و آن را به عنوان یک روش کارآمد برای بررسی میزان نمایش صفحات در سرچ اسنیپت، میزان کلیک‌ها و ... به کار بگیرید.

این به روز رسانی در حال حاضر در کنسول سرچ کلیه وب سایت‌هایی که از recipe structure data استفاده می‌کنند، قابل دسترسی است.

درباره Recipe structure data بیشتر بدانیم

از داده‌های ساختاری دستور آشپزی یا همان recipe structure data در انتقال اطلاعات خاص در خصوص زمان آماده سازی، زمان پخت و پز، اطلاعات مربوط به تغذیه و ... استفاده می‌شود.

گوگل این استراکچر دیتا جدید را برای درک بهتر دستور آشپزی و ارائه آن به کاربران در نتایج جستجو، مورد استفاده قرار می‌دهد.

دقت داشته باشید که داده‌های ساختاری، به خودی خود یک عامل رتبه بندی به شمار نمی‌آیند، با این حال با توجه به  کلیک دریافتی، از یک صفحه به صفحه دیگر، در نتایج جستجو تفاوت ایجاد می‌کنند.