گوگل ممنوعیت آماری برای دسته مشاغل، خانه و خدمات اعتباری در Google Ads لحاظ کرد
- دسته بندی: اخبار سئو گوگل تبلیغات کلیکی
- نویسنده: رضا رحمتی
- آخرین بروز رسانی: 4 سال پیش
گوگل ادورز اعلام کرد که از این پس یک ممنوعیت آماری برای دسته بندیهای مشاغل، مسکن و خدمات اعتباری ( مثل: کارت های اعتباری) اعمال خواهد کرد.
قرار است که این هفته خط مشیهای تبلیغاتی گوگل به روز شده و به ویژه در زمینه اشتغال، مسکن و ...، متفاوت ظاهر شود. در ادامه به این موضوع به شکلی جدیتر میپردازیم. با رضا رحمتی همراه باشید :)
دستههای تحت تاثیر گوگل ادورز جدید
با در نظر گرفتن دسته بندیهای قبلی، گوگل اکنون دستههای زیر را به این لیست اضافه کرده است که هر یک روی آگهیهای مربوط به مسکن، اشتغال و اعتبار تاثیر میگذارند و به شرح زیر هستند:
- جنسیت
- سن
- وضعیت والدین
- وضعیت تاهل
- کدپستی
دستههای موجود که پیش از این در کل جهان، از هدفگیری تبلیغ دهندگان در گوگل ادورز منع شدهاند، شامل موارد زیر هستند:
- دین
- قومیت
- پیمان
- گرایش جنسی
- مشکلات شخصی
در این اطلاعائیه به طور ساده و مشخص آورده شده است که قطعا تغییرات جدید، برخی از آگهیها را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد؛ اما به طور مشخص نام آنها برده نشده است که احتمالا در همان بخش مسکن و اشتغال خواهد بود.
زمان تغییر سیاست گوگل ادورز
این تغییرات به زودی در ایالات متحده آمریکا و کانادا اجرا خواهند شد و باید تا پایان سال نیز اجرای آنها ادامه یابد. طبق توضیحات گوگل، این تغییرات با همکاری وزارت مسکن و شهرسازی ایالات متحده (H.U.D)، در حال توسعه بوده و سرانجام به نتیجه رسیده است.
بیشتر بدانید راهنمای گوگل برای نحوه استفاده گزارش Manual Action در سرچ کنسول
گوگل اولین نیست
این تغییر البته برای آنهایی که در حوزه مسکن، اشتغال و ... آگهی میدهند، چندان جدید و تعجب آور نیست. فیس بوک کمی بیش از یک سال قبل، با تغییر هدفگذاری تبلیغات خود در بخش مالی، سیاستهای مشابهی را ایجاد کرد. قوانین جدید فیس بوک بر این مبنا بود که آگهیهای تبلیغاتی در زمینه مسکن، اشتغال و اعتباری، نمیتواند دیگر سن، نژاد یا جنسیت خاصی را هدف قرار دهد.
این سیاست گذاری جدید، به طور خاص به شرح زیر شکل گرفت:
- تبلیغات در حوزه مسکن، اشتغال و اعتبار دیگر نمیتواند با توجه به سن، جنسیت، یا آدرس پستی هدف گذاری شود.
- تبلیغ کنندگانی که این سرویسها را ارائه میدهند، از دستههای هدف گذاری محدودی برای استفاده برخوردار خواهند بود.
- فیس بوک ابزاری را ایجاد کرد که به کاربران امکان میداد تا همه تبلیغات مسکن فعلی را در ایالات متحده جستجو و مشاهده کنند.
به این شکل دیگر تبلیغات مسکن و غیره محدوده به حوزه جغرافیایی خاصی نبود و برای تمام جستجوکنندگان نمایش داده میشد.
گوگل نیز اعلام داشته است که به زودی اطلاعات جدیدی در این زمینه ارائه خواهد داد و ما نیز آن را به محض انتشار، در این مطلب به روز رسانی خواهیم کرد.
۰ کامنت
سوال یا نظر خود را ارسال کنید