راهنمای گوگل برای نحوه استفاده از گزارش Manual Action در سرچ کنسول

راهنمای گوگل برای نحوه استفاده از گزارش Manual Action در سرچ کنسول

در یکی از آخرین ویدیوهای گوگل، آموزش استفاده از گزارش Manual Action در سرچ کنسول آورده شده است که می‌تواند بسیار کارآمد باشد. این گزارش در تشخیص پنالتی شدن سایت عالی عمل می‌کند.

گوگل در اینجا روش ردیابی اطلاعات و گزارش‌گیری از Manual Action را توضیح داده و کار با آن را ساده ساخته است.

همان طور که می‌دانید گزارش اسپم و خطا می‌تواند عملکرد منفی سایت را برملا ساخته و به مدیر وب سایت کمک کند تا مشکلات صفحات سایت را برطرف سازد.

شما می‌توانید در ادامه این ویدیو را از سری ویدیوهای آموزش سرچ کنسول گوگل در مشاهده کنید.

تشخیص پنالتی سایت در گزارش Manual Action

کارشناسان سئو و مدیران وب سایت‌ها می‌تواند از Manual Action  و گزارشات آن در سرچ کنسول استفاده کرده و بررسی نمایند که آیا تا به حال از سوی گوگل برای وب سایت آن‌ها، پنالتی و نمره منفی در نظر گرفته شده است یا خیر!

این اهمیت زیادی دارد، زیرا اگر یک سایت دارای چنین سابقه‌ای در Mutual Action باشد، به احتمال زیاد بخشی از نتایج آن که می‌تواند بخش بزرگی نیز باشد، در نتایج جستجوی گوگل به نمایش درنخواهد آمد.

در اینجا به این می‌پردازیم که چطور می‌توان فهمید که وب سایتی دارای صفحاتی در Manual Action بوده و اگر چنین است چطور باید آن‌ها را رفع عیب کرده و از گوگل خواست تا این تغییرات را مجدد بررسی کرده و جایگاه صفحه اصلاح شود.

نخست ببینیم ...

گزارش Manual Action چیست؟

گزارش Manual Action چیست؟ این ابزار، تشخیص پنالتی شدن سایت را میسر ساخته و یک الگوی کاربردی برای بهبود محتوای سایت محسوب می‌شود.

الگوریتم‌های گوگل در تشخیص اسپم بسیار کارآمد هستند و می‌توانند به طور خودکار تا حد زیادی آن‌ها را پاک کنند. همین طور به منظور بهبود کیفیت جستجو، سایت‌هایی که دستورالعمل‌های مربوطه را رعایت نکرده و صفحات اسپم تولید می‌کنند، شناسایی خواهند کرد.

البته تشخیص این موارد به صورت الگوریتمی سخت‌تر است و نیاز به تحقیقات دستی توسط یک شخص واقعی دارد، از این روی به اصطلاح آن را Manual Action می‌نامند.

از طرفی این اصطلاح در واقع به مجازاتی که به دلیل نقض قوانین و دستورالعمل ‌ی گوگل از سوی یک سایت اعملا شده، اشاره دارد که می‌تواند منجر به حذف تمام یا قسمتی از محتوای یک سایت از فهرست و نتایج جستجوی گوگل شود.

تشخیص خطا و لینک‌های مخرب از جانب گوگل این فرصت را در اختیار وب سایت‌ها قرار می‌دهد تا مشکلات صفحات وب خود را که موجب گزارش اسپم و خطا می‌شود، برطرف کرده و مجدد درخواست بررسی دهند.

فهرستی طولانی از تخلفات وجود دارد که می‌تواند به مجازات Manual Action منجر شود. در اینجا چندین مورد رایج و مهم آن آورده شده است:

اسپم خالص: این نوع اسپم معمولا در سئوی کلاه سیاه ایجاد می‌شود که محتوای آن به وسیله ماشین‌های تولید محتوا یا سایر روش‌های غیرارگانیگ تولید شده است.

محتوای بدون ارزش افزوده: این تخلف زمانی رخ می‌دهد که یک وب سایت حاوی مقادیر قابل توجهی از صفحات با کیفیت پایین و ارزش محتوایی کم است و اطلاعات و داده خاصی را در اختیار مخاطب قرار نمی‌دهد. (البته در مقایسه با سایر مطالب موجود در وب سایت)

مشکلات داده‌های ساختاری: هنگامی که یک وب سایت از داده‌های ساختاری به شکلی خارج از دستورالعمل‌های گوگل استفاده می‌کند، طبعا مشمول پنالتی و مجازات گوگل خواهد شد.

توجه داشته باشید هنگامی که یک وب سایت، یک Manual Action را دریافت می‌کند، این پیغام از طریق سرچ کنسول، به ایمیل وی، ارسال خواهد شد. همچنین مدیر وب سایت می‌تواند گزارش Manual Action را بررسی کند و ببیند که آیا در حال حاضر مجازات‌هایی علیه وب سایت وی وجود دارد یا خیر.

بیشتر بدانید گوگل: داده‌های میدانی از داده‌های آزمایشگاهی قابل اعتمادترند

آموزش گزارش Manual Action در سرچ کنسول

در اینجا آموزش گزارش Manual Action در سرچ کنسول را دنبال می‌کنیم. صاحبات وب سایت‌ها می‌توانند از طریق یک دکمه در کنسول جستجو، گزارش Manual Action را به دست بیاورند. این گزارش شامل لیست کاملی از کلیه اقدامات دستی موثر در یک وب سایت خواهد بود. به ویژه کارشناسان سئو که به تازگی عملیات سئو یک وب سایت تازه را آغاز کرده‌اند، نیازمند بررسی این موضوع، جهت رفع مشکلات احتمالی صفحات مختلف خواهند بود.

Pic-b

برای رفع یک Manual Action، ابتدا باید موارد شناسایی شده را به خوبی بررسی نمایید (با کلیک روی learn more) تا اطلاعات کاملی درباره آن‌ها به دست بیاورید.

Pic-a

پس از آن روی لینک "بیشتر بدانید" کلیک کنید تا جزئیات بیشتری به همراه مراحل رفع آن‌ها، برای شما نمایش داده شود.

دقت داشته باشید که شما باید مشکلات تمام صفحات را برطرف نمایید، زیرا رفع مشکل فقط بعضی از صفحات، موضوع را به طور کلی حل نخواهد کرد. پس از آن که کلیه مشکلات موجود در گزارش تک به تک برطرف شد، آن گاه می‌توانید با کلیک روی request review، از گوگل بخواهید تا وب سایت شما را به طور مجدد بررسی نماید.

مالکان وب سایت موظف هستند تا در این مرحله پیام خود را تایپ کرده و دلیل درخواست مجدد بررسی را اعلام نمایند.

یک پیام درخواست مجدد بررسی مناسب، شامل موارد زیر است:

  • موضوع کیفیت وب سایت را به درستی توضیح دهد.
  • مراحلی را که برای رفع مشکل به کار گرفته شده است، توصیف کند.
  • نتیجه تلاش‌ها را مستند ارائه نماید.

زمانی که درخواست خود را ارسال می‌کنید، یک پیام تاییدیه دریافت خواهید کرد و پیام بعدی نیز زمانی از سوی گوگل ارسال می‌شود که درخواست شما پذیرفته یا رد شده باشد و این موضوع در این پیام اعلام خواهد شد.

بهتر است بدانید گوگل ممنوعیت آماری برای دسته مشاغل، خانه و خدمات اعتباری در Google Ads لحاظ کرد

نتیجه گیری

همان طور که مشاهده کردید، تشخیص پنالتی شدن سایت در گزارش Manual Action برای بهبود وضعیت سایت و دیده شدن صفحات آن در نتیج جستجوی گوگل، اهمیت بسیار زیادی دارد و یک کارشناس و مدیر سئو باید این موارد را با دقت ردیابی کند.