گوگل: داده‌های میدانی از داده‌های آزمایشگاهی قابل اعتمادترند

گوگل: داده‌های میدانی از داده‌های آزمایشگاهی قابل اعتمادترند

گوگل توضیح می‌دهد که چرا داده‌های میدانی از داده‌های آزمایشگاهی قابل اعتمادترند. مارتین اسپلیت از گوگل به روشنی می‌گوید که داده‌های میدانی نشانگرهای بهتری از تجربه کاربران واقعی یک وب سایت هستند. با رضا رحمتی همراه باشید.

در کنفرانس Google Webmaster JavaScript SEO که در تاریخ 10ام ژوئن امسال برگزار شد، بحث کاملی در خصوص تفاوت داده‌های میدانی و داده‌های آزمایشگاهی شکل گرفت.

اسپلیت می‌گوید؛ داده های میدانی بارها قابل اطمینان‌تر هستند، زیرا این داده‌ها می‌توانند به شکلی واقعی‌تر نشانگر چگونگی تجربه و تعامل کاربران واقعی در یک وب سایت باشند.

شخص که مدیر یک وب سایت بود در این کنفرانس سوالی پرسید که چرا بین داده‌های میدانی و داده‌های آزمایشگاهی حین اندازه‌گیری و سنجش سرعت صفحه، تفاوت زیادی دیده می‌شود؟

اسپلیت در پاسخ به این سوال، این طور توضیح داد: "داده‌های میدانی از کاربران واقعی به دست آمده‌اند، در حالی که داده‌های آزمایشگاهی از یک محیط ماشینی خارج شده و بدیهی است که نتایج مشابهی را مشاهده نکنیم."

اخبار سئو: گوگل: در هنگام انتقال سایت از لینک های nofollow استفاده نکنید!

تفاوت داده‌های میدانی و داده‌های آزمایشگاهی

اسپلیت نمونه‌ای فرضی از آزمایش یک سایت با ابزار داده‌های آزمایشگاهی در کشوری که سرورهای اصلی آن در آن جا قرار داشتند، ارائه کرد. در این مثال، داده‌های آزمایشگاهی بارها سایت را سریع‌تر توصیف کردند.

به این دلیل مهم که سایت در همان کشوری مورد آزمون و بررسی سرعت قرار گرفت که تحت میزبانی آن قرار داشته و زمان فیزیکی برای ارسال داده‌ها، حداقل بود. به علاوه سرعت اینترنت در آن کشور بالا بوده و این خود موضوع را تحت تاثیر قرار می‌داد.

به این شکل سرعت اندازه گیری توسط داده‌های آزمایشگاهی نیز خود به خود افزایش یافته و نتیجه نهایی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

با این حال، زمانی که بازدیدکنندگان سایت در کشور دیگری مستقر شده باشند، این سرعت به طور قابل توجهی کاهش می‌یابد. اگر بازدیدکننده‌ها در کشوری باشند که از اینترنت با سرعت کمی برخوردار است، این سرعت باز کاهش می‌یابد.

این موارد که در بالا گفته شد، تفاوت اصلی بین داده‌های آزمایشگاهی و داده‌های میدانی هستند.

فاکتور های رتبه بندی: CLS یکی از فاکتورهای گوگل در رتبه بندی سال 2021 خواهد بود

اما ببینیم، چرا داده‌های میدانی قابل اطمینان‌تر هستند؟

داده‌های آزمایشگاهی با یک آزمایش کنترل شده در شرایط ایده آل اندازه‌گیری می‌شوند، در حالی که داده‌های میدانی با توجه به تعامل کاربران واقعی با یک سایت تحت شرایط مختلف و عادی، اندازه‌گیری خواهند شد.

همان طور که مارتین اسپلیت گفت: "در این حالت داده‌های آزمایشگاهی به دست آمده، شگفت انگیز به نظر می‌رسند. در حالی که داده‌های میدانی وحشتناک هستند! زیرا کاربران واقعی در انتهای جهان نشسته و همه چیز به شکل واقعی در مسیر دیگری قرار دارد."

این چیزی است که در واقع اتفاق می‌افتد. داده‌های آزمایشگاهی مصنوعی هستند و واقعیت چیزی است که مردم در دنیای حقیقی، تجربه‌اش می‌کنند. در روستاها و شهرهایی که سرعت اینترنت به شدت پایین است، تجربه متفاوتی برای کاربران رقم خواهد خورد و تمام این‌ها داده‌های میدانی را تحت تاثیر قرار می‌دهند.

بنابراین برای سنجش وب سایت خود، باید به داده‌های میدانی اعتماد کرده و زرق و برق جذاب داده‌های آزمایشگاهی، فریبتان ندهد.

 

منبع

searchenginejournal