گوگل: در هنگام انتقال سایت از لینک های nofollow استفاده نکنید!

گوگل: در هنگام انتقال سایت از لینک های nofollow استفاده نکنید!

نحوه انتقال سایت بدون ضربه به سئو از موضوعات بسیار بااهمیتی است که مالکان وب سایت‌ها همیشه به دنبال آن هستند. با رضا رحمتی همراه باشید.

در حقیقت انتقال سایت بدون افت رتبه را باید یک موفقیت بزرگ حین جا به جایی دامنه، به حساب آورد. اما برای انجام آن و حفظ رتبه سایت در هنگام انتقال سایت باید به اصولی پایبند بود.

ببینیم گوگل در این مورد چه می‌گوید؟ گوگل توصیه می‌کند که هنگام انتقال سایت‌ها از لینک‌های nofollow استفاده نکنید. به این ترتیب طبق هشدار گوگل، زمانی که در حال انتقال وب سایت خود از یک دامنه به دامنه دیگر هستید، نباید لینک‌های nofollow را به کار بگیرید.

نحوه انتقال سایت بدون ضربه به سئو

نحوه انتقال سایت بدون ضربه به سئو به گفته جان مولر چنین است: جان مولر در یک پادکست چنین توضیح می‌دهد که استفاده از لینک‌های نوفالو بیشتر از آن که مفید باشد، مضر خواهد بود!

تغییرات گوگل در لینک‌های نوفالو

صاحبان وب سایت‌ها و کارشناسان سئو، به دنبال این هستند تا بدانند تغییرات بزرگ گوگل چه زمانی در خصوص لینک‌های نوفالو، به ثمر می‌رسد.

در سپتامبر سال 2019 میلادی، گوگل اعلام کرد که قصد دارد لینک‌های با صفت نوفالو را به جای یک مسیردهی، به عنوان یک راهنما یا اشاره، به کار بگیرد. قرار بود این تغییر تا مارس 2020 میلادی به طور کامل اجرایی شود، اما به نظر می‌رسد که گوگل از زمان‌بندی خود، عقب مانده است.

به این صورت تاکنون هیچ چیز جدیدی در رابطه با تعریف جدید لینک‌های نوفالو از سوی گوگل به صورت رسمی اعلام نشده است.

گوگل در مورد لینک سازی با روش پست مهمان هشدار داد

انتقال سایت بدون افت رتبه

اگر می‌خواهید انتقال سایت بدون افت رتبه را تجربه کنید، گری ایلیس توضیحات کاملی در این خصوص داده است:

گری ایلیس توضیح می‌دهد و تاکید می‌کند که با این همه هنگام مهاجرت سایت خود از یک دامنه به دامنه دیگر، به هیچ وجه از لینک‌های نوفالو استفاده نکنید، زیرا این سئو وب سایت شما را تخریب خواهد کرد.

به طور خاص، هنگامی می‌توان از یک سایت قدیمی به یک سایت جدید به شکلی مثبت مهاجرت کرد که گوگل همچنان بتواند آن لینک‌ها را دنبال کرده و در شکل فالو قرار داشته باشند.

ایلیس می‌گوید که احتمالا تغییرات گوگل در آینده نزدیک این مشکل را برطرف خواهد کرد، اما تا آن موقع بهتر است از لینک‌های معمولی و فالو استفاده کنید. به این ترتیب با رفتن به سایت جدید پیغامی با این مفهوم می‌دهید که ما را در وب سایت جدید، دنبال کنید. معمولا این لینک‌ها نوفالو استفاده شده و باعث می‌شوند که وب سایت جدید، بسیار دیرتر دیده شود. در حالی که بسیار مفید خواهد بود که لینک‌های فالو به کار گرفته شده و به وب مسترها کمک شود تا سایت جدید را خیلی سریع‌تر کشف کنند.

انتقال سایت بدون افت رتبه با قرار دادن لینک‌های فالو، امکان پذیر خواهد بود و باید از لینک‌های نوفالو در این خصوص پرهیز کنید.

انتقال سایت بدون افت رتبه با قرار دادن لینک‌های فالو، امکان پذیر خواهد بود و باید از لینک‌های نوفالو در این خصوص پرهیز کنید.

تغییرات آینده در لینک‌های نوفالو

ایلیس در مورد تغییرات دیگری که ممکن است به ویژگی نوفالو اضافه شود نیز اطلاعاتی را به اشتراک گذاشته است. به واقع گوگل در تلاش است تا تعیین کند که آیا ویژگی نوفالو به عنوان روشی برای کشف سایت‌های مخرب قابل استفاده است یا خیر. البته ایلیس هنوز مطمئن نیست که کدام یک از این موضع گیری‌های گوگل، قطعی شده و وارد فاز اجرایی شود. اما به نظر می‌رسد که استفاده از ویژگی نوفالو برای شناسایی سایت‌های مخرب، بسیار مفید و کارآمد باشد؛ سایت‌هایی که دانلودهای اجباری داشته و یا کاملا اسپم گونه رفتار می‌کنند.

رتبه بندی سایت‌های جدید تا یک سال نوسان خواهد داشت

کلام آخر

حفظ رتبه سایت در هنگام انتقال سایت با استفاده از لینک‌های فالو ممکن خواهد بود و گوگل در حال حاضر توصیه می کند که لینک‌های نوفالو در این زمینه استفاده نشوند. برای شناخت بیشتر نحوه انتقال سایت بدون ضربه به سئو می‌توانید از مشاوره ما برخوردار شوید.