گوگل در مورد لینک سازی با روش پست مهمان هشدار داد

گوگل در مورد لینک سازی با روش پست مهمان هشدار داد

جان مولر از گوگل هشدار می‌دهد که لینک سازی با پست مهمان می‌تواند به ایجاد نتایج منفی، ختم شود. در ادامه با رضا رحمتی همراه باشید.

گوگل می‌گوید که این لینک ها را با ارزش بسیار کمی همراه ساخته است. جان مولر در توییتر اظهار داشت البته این موضوع تنها مربوط به امسال نیست و از چند سال قبل، لینک سازی با روش پست مهمان، بی‌ارزش اعلام شده بود.

همین طور گوگل مدعی است که به اندازه چندین سال دیتا در اختیار دارد که از طریق آن‌ها، الگوریتم‌های خود را آموزش دهد تا بتوانند لینک سازی به روش پست مهمان را یافته و آن‌ها را کم ارزش یا بی ارزش کنند؛ به طوری که این نوع لینک دهی به رتبه گرفتن یک وب سایت کمک نخواهد کرد.

گوگل لینک سازی با پست مهمان را پنالتی یا مجازات نمی‌کند

اظهارات جان مولر تنها به این محدود بود که گوگل پست‌های مهمان را بی اهمیت کرده و لینک‌های ایجاد شده در این روش را به رتبه دهی سایت، مربوط نمی‌سازد. اما در صحبت‌های وی، خبری از مجازات وب سایت‌ها و پنالتی آن‌ها از این طریق نبود.

گوگل در گذشته هشدارهایی در خصوص برخی از تکنیک‌های سئو داده و آن‌ها را به عنوان یک پنالتی در نظر گرفته است، اما در خصوص لینک سازی با پست مهمان تاکنون چنین چیزی وجود نداشته است و گوگل وب سایت‌ها را از این بابت جریمه نمی‌کند.

بیشتر بدانید رتبه بندی سایت‌های جدید تا یک سال نوسان خواهد داشت

با این همه شخصی در توییتر پیش بینی کرده بود که این ماجرا سرانجام با جریمه از سوی گوگل همراه شود. جان مولر در پاسخ توضیح داد که همیشه افراد جدید با وب سایت‌های تازه خود، در جستجوگرها به سئو کردن وب سایت خویش می‌پردازند. این همیشه وجود داشته و آن‌ها از هر راهی برای بالا آوردن وب سایت کمک می‌گیرند و پیش از این نیازی به پنالتی کردن وب‌ها دیده نشده است. با این همه تنها در صورتی که تعداد زیادی از مدیران وب سایت‌ها تصمیم بگیرند که یکباره حجم زیادی لینک سازی با روش پست مهمان انجام دهند، عکس العمل گوگل می‌تواند متفاوت باشد.

او ادامه می‌دهد که ما با استفاده از حجم بزرگ دیتایی که در اختیار داریم، به راحتی الگوریتم‌های خود را آموزش داده‌ایم که این لینک‌ها و مطالب را پیدا کرده و آن‌ها را بی ارزش سازند. با این همه و با دانستن بی اثر بودن این مطالب، به راستی چرا همچنان از این روش استفاده کرده و وقت خود را صرف چیز باارزش‌تری نمی‌کنید؟

چرا لینک سازی با پست مهمان ناکارآمد است؟

در سال 2014 میلادی، یکی از مهندسان پیشین گوگل به نام مت کاتس، در وبلاگ خود نوشت که زمان استفاده از لینک سازی با پست‌های مهمان به پایان رسیده است! اگر چه جامعه سئو به کلی هشدار او را فراموش کرد و همچنان به این کار ادامه داد! دلیل ناکارآمد بودن پست مهمان نیز درست به این مربوط می‌شود که سال‌هاست الگوریتم‌های گوگل دیگر این فاکتور را برای رتبه بندی سایت‌ها، مورد استفاده قرار نمی‌دهند. در واقع می‌توان گفت تنها جایی که پست مهمان هنوز کارایی دارد، در زمینه برندسازی است که هنوز می‌تواند در این هدف، کارآمد باشد.

جان مولر نیز علت این ناکارآمدی را غیرطبیعی و Unnatural بودن لینک‌ها در پست‌های مهمان می‌داند.

"مشکل اصلی در این پست‌ها، لینک‌های آن‌ها است. به واقع اگر مصر به استفاده از پست‌های مهمان هستید، لینک‌های آن‌ها را باید نوفالو انتخاب کنید و تنها محتوای خود را به مخاطب ارائه دهید."

"اساسا اگر در یک پست مهمان، لینکی قرار می‌دهید؛ باید این لینک نوفالو باشد." این توصیه‌ای است که جان مولر به کاربران دنیای سئو می‌کند.

بهتر است بدانید CLS یکی از فاکتورهای گوگل در رتبه بندی سال 2021 خواهد بود

گوگل چطور پست‌های مهمان را شناسایی می‌کند؟

جان مولر به این پرسش چنین پاسخ می‌دهد که معمولا تشخیص این پست‌ها برای گوگل بسیار ساده و واضح است. البته اگر این مقاله‌ها برچسب پست مهمان را داشته باشند، تشخیص آن‌ها به مراتب واضح‌تر خواهد بود.

نتیجه گیری

همان طور که می‌دانید تشابه زیادی میان پست مهمان و رپورتاژ آگهی وجود دارد و این برای ما یک زنگ هشدار است که در نوشتن رپورتاژ آگهی‌ها، قدرت بیشتری به قلم خود داده و از فاکتورهای طبیعی سازی مطلب، استفاده بیشتری ببریم.

به این شکل می‌توان اثربخشی رپورتاژ آگهی را بیشتر کرده و آن را از این دامنه تعریف شده گوگل در خصوص محتوای خواهر رپورتاژ یا همان پست مهمان، خارج سازیم. چیزی که امروز در کنار سئوی قوی، ربات‌های گوگل را به زانو درمی‌آورد، محتوای قوی با سئوی کاملا به روز شده است که از الگوریتم‌های جدید پیروی کرده و همچنان فرمول‌های چند سال پیش را به کار نگرفته باشد.