رتبه بندی سایت‌های جدید تا یک سال نوسان خواهد داشت

رتبه بندی سایت‌های جدید تا یک سال نوسان خواهد داشت

چیزی که همیشه صاحبان وب سایت‌های نوپا در مورد آن سوالات زیادی دارند، سئو سایت جدید است.

طبق چیزی که گوگل اعلام کرده است، رتبه بندی سایت‌های جدید طی یک سال اول عملکرد آن‌ها، نوسانات و تغییرات زیادی خواهد داشت.

جان مولر از گوگل به مدیران وب سایت‌ها توصیه کرده است که این موضوع را در نظر داشته باشند که یک سال طول می‌کشد تا موتور جستجوی گوگل به درستی وب سایت‌های جدید را شناسایی کرده و جایگاه آن‌ها را در رتبه بندی قرار دهد. تا رسیدن به آن زمان نیز احتمالا نوسانات قابل توجهی در رتبه بندی این وب سایت‌ها، دیده می‌شود.

سئو سایت جدید به چه شکلی پیش می‌رود؟

سئو سایت جدید به چیزی نزدیک به 1 سال زمان نیاز دارد و در خلل این 1 سال نوسانات زیادی را پشت سر خواهد گذاشت. مولر می‌گوید این کاملا طبیعی است و لزوما ربطی به کارهای درست یا نادرستی که در خصوص آن وب سایت صورت می‌گیرد، ندارد.

 سئو سایت جدید پس از گذشت 1 سال به ثبات رسیده و می توان پس از گذشت این مدت، براورد درستی از وضعیت آن داشت.

این موضوع در جریان Google Webmaster Central که در 12ام ماه ژوئن برگزار شد، مطرح شده و به شکلی تکلیف وب سایت‌های جدید را کاملا روشن ساخت.

در این نشست، یک صاحب وب سایت در خصوص 8 ماه نوسانات عجیب وب سایت خود پرسید که بارها صعود و نزول را تجربه کرده بود. او به این موضوع اشاره کرد که افت رتبه اصلی آن‌ها با حمله منفی بیش از 1500 بک لینک اسپم (توسط یکی از رقبا)، اتفاق افتاده و سئو سایت جدید را به شکلی نابود کرد. او ادامه می‌دهد که اکنون وب سایت او به هیچ وجه در نتایج جستجو یافت نمی‌شود. او از جان مولر پرسید که چطور می‌تواند رتب‌های وب سایت خود را دوباره بازیابی کند!

پاسخ جان مولر به این صاحب وب سایت شکست خورده به این صورت است که در کل وب سایت آن‌ها هنوز بسیار نوپا بوده و در مقایسه با تاریخچه کلی فضای اینترنت، 8 ماه زمانی طولانی محسوب نمی‌شود. الگورتیم‌های گوگل در تلاش هستند تا جای گیری وب سایت‌های جدید میان سایر محتواهای تثبیت شده وب را به درستی انجام دهند. این روند می‌تواند تا 1 سال پس از شروع کار یک وب سایت جدید، طول بکشد.

جان مولر به طور مستقیم این وب سایت 8 ماهه را هدف قرار داده و می‌گوید: "فکر می‌کنم اگر وب سایت شما به شکلی مناسب در مسیر قرار بگیرد، این 8 ماه باید به 1 سال برسد، تا بتوانیم نتیجه گیری درستی درباره آن داشته باشیم.

با توجه به فضای اینترنت، وب سایت شما هنوز تازه کار محسوب شده و در جای صحیح خود تثبیت نشده است. بنابراین می‌توان گفت که الگوریتم‌های ما هنوز در تلاش هستند تا دریابند چگونه و کجا باید وب سایت شما را در نتایج جستجو جای دهند."

"این چیزی طبیعی است که صفحات وب سایت زیر 1 سال، بعضی اوقات برای مدتی بالا رفته و برای مدتی پایین بیاید. با رسیدن به 1 سالگی و عبور از آن، همه چیز به نوعی وضعیت پایدار به دست می‌آورد. بنابراین چنین چیزی نگران کننده نیست و لزوما ربطی به عملکرد درست یا نادرست در وب سایت ندارد."

اخبار سئو: گوگل: داده‌های میدانی از داده‌های آزمایشگاهی قابل اعتمادترند

نوسانات در وب سایت هایی که عمری کمتر از 1 سال دارند، طبیعی بوده و بارها در رتبه بندی گوگل دچار صعود نزول می شوند.

نوسانات در وب سایت هایی که عمری کمتر از 1 سال دارند، طبیعی بوده و بارها در رتبه بندی گوگل دچار صعود نزول می شوند.

در مورد بک لینک‌های اسپم چه می‌توان گفت؟

در اینجا مالک وب سایت 8 ماهه، توجه مولر را به لینک‌های اسپم جلب می‌کند و می‌پرسد که آیا این لینک‌ها می‌توانند در رتبه بندی تاثیر منفی بگذارند یا خیر؟

مولر تائید می‌کند که طبق گفته‌های قبلی او، الگوریتم‌های گوگل به طور معمول این دسته از لینک‌ها را نادیده می‌گیرند.

"این چیزی است که ما همیشه می‌بینیم. ایجاد اسکریپت‌های گوناگون و قرار دادن هزاران میلیون لینک در آن‌ها، چیزی آسان است و همه قادر به انجام آن در زمانی محدود هستند. بنابراین ما آن‌ها را نادیده می‌گیریم."

به علاوه انکر تست در این موارد اهمیتی ندارد. همچنین فرقی نمی‌کند که این لینک‌ها فالو یا نوفالو باشند. گوگل به هر ترتیب همه آن‌ها را نادیده خواهد گرفت.

او در نهایت چیزی می‌گوید که خیال مالک وب سایت 8 ماهه را به راستی راحت می‌کند. مولر می‌گوید: "شما می توانید اطمینان خاطر داشته باشید که رقیب شما با ایجاد این لینک‌های اسپم، تنها کاری که به واقع انجام داده، اتلاف وقت خود بوده و فرصت خویش برای توسعه وب سایت خود را از بین برده است."

نتیجه گیری

با این حساب باید وب سایت نوپای خود را تا 1 سال در تلاطم زیادی متصور شده و در این مدت تمام تلاش خود برای قوی‌تر کردن پایه‌های آن را به کار بگیرید.