بروز رسانی هسته الگوریتم گوگل در جولای 2021 اجرا می شود.

بروز رسانی هسته الگوریتم گوگل در جولای 2021 اجرا می شود.

گوگل در تاریخ یک جولای ۲۰۲۱ بروز رسانی الگوریتم هسته اصلی را منتشر می کند. این بروز رسانی در ماه گذشته اعلام شد و اکنون در حال اجرا است.

این بروز رسانی ادامه بروز رسانی اصلی ماه گذشته است. گوگل اعلام کرد، قصد دارد موارد دیگری را به بروز رسانی هسته در ماه ژوئن اضافه کند.

آنچه امروز اجرا می شود، احتمالاً باقیمانده تغییراتی است که گوگل قصد دارد به بروز رسانی ژوئن اضافه کند.

معمولا حدود یک الی دو هفته طول می کشد تا کاملاً بروز رسانی هسته به طور کاملا اعمال شود. راهنمای بازیابی Google در مورد این بروز رسانی همانند سایر بروز رسانی ها ارائه شده است که در مقاله بعدی آن را منتشر خواهیم کرد.

آپدیت قبلی الگوریتم تاثیرات منفی روی رتبه بندی برخی از سایت ها داشته است و اغلب کارشناسان سئو و صاحبان سایت ها منتظر هستند تا به واسطه این بروز رسانی بتوانند رتبه های قبلی خود را باز یابند.

امیدوارم برای برخی از دارندگان سایت، این آپدیتی باشد که منتظر آن بوده اند. البته ممکن است این بروز رسانی تأثیر منفی هم داشته باشد و ممکن است هیچ علائم مبنی بر بهبود مشاهده نشود و مجبور باشیم تا بروزرسانی هسته بعدی منتظر بمانیم.

نکته: این بروز رسانی ممکن است بهبودی برای برخی از سایت هایی باشد که از بروز رسانی های ماه های پیش دچار مشکل شده اند. ممکن است با این بروز رسانی هسته الگوریتم رتبه های قبلی خود را بازیابند.

در ماه گذشته آنقدر بروز رسانی در گوگل انجام شده، که تشخیص اینکه کدام سایت از این بروز رسانی تحت تاثیر قرار گرفته است، دشوار است. البته ممکن است یک سایت تحت تأثیر ترکیبی از این بروز رسانی ها قرار گرفته باشد.

در اینجا خلاصه ای از تمام بروز رسانی هایی را که گوگل از ابتدای ماه ژوئن منتشر کرده است را جمع آوری کرده ایم:

  • گوگل در تاریخ 2 ژوئن 2021 بروز رسانی هسته الگوریتم ها را به طور گسترده اعمال کرد.
  • بروز رسانی الگوریتم گوگل محتوای کذب را هدف قرار می دهد.
  • گوگل بروز رسانی تجربه صفحه یا UX را اجرا می کند.
  • گوگل بروز رسانی جدیدی برای الگوریتم اسپم اجرا کرد.

نسخه اصلی هسته جولای اکنون وجود دارد. در یک ماه گذشته ۵ بروز رسانی در جستجو گوگل اعمال شده است که بیش از یک بروز رسانی در هفته بوده است.

همه بروز رسانی ها برای همه قابل استفاده نیستند. بروز رسانی های دو الگوریتم اصلی می توانند وب سایت های بیشتری را تحت تأثیر قرار دهند، زیرا به طور گسترده در همه نتایج جستجو اعمال شده اند.

تأثیر بالقوه بروز رسانی های هرزنامه ( محتوای اسپم ) و محتوای افترا و کذب کمتر از بروز رسانی های اصلی است ، زیرا آنها انواع خاصی از محتوا را هدف قرار می دهند.

در ماه ژوئن، گوگل اعلام کرد که اکثر سایتها متوجه تأثیر این بروز رسانی اصلی نخواهند شد. حالا که مورد دوم در حال اجرا است ، ما می بینیم که آیا این مورد است. حداقل یک یا دو هفته به آن فرصت دهید تا بروز رسانی کامل شود.