گیر افتادن در صفحه ۲ گوگل: ۷ راه ساده برای خروج

گیر افتادن در صفحه ۲ گوگل: ۷ راه ساده برای خروج

صفحه ۲ گوگل هم جای خوبی هست هم جای بدی است. بد از این نظر که نزدیک هستید، ولی هنوز دور هستید. خوب از این لحاظ که با چند ترفند می توانید به صفحه یک برسید.

اگر می خواهید ترافیک سایت خود را افزایش دهید روی صفحاتی که در صفحه ۲ قرار دارند تمرکز کنید.

به این دلیل که:

  • محتوا تولید شده است.
  • محتوا در گوگل ایندکس شده است.
  • فقط نیاز به این دارید که با چند ترفند صفحه خود را به صفحه یک برسانید.

در این مقاله شما موارد زیر را فرا می گیرید:

  • نحوه تشخیص مقالاتی که در صفحه ۲ هستند.
  • یافتن صفحاتی که در صفحه ۲ هستند و پتانسیل افزایش ترافیک سایت را دارند.
  • این صفحات را با ترفند هایی که یاد می گیرید به صفحه یک برسانید.

چگونه مقالاتی که در صفحه ۲ هستند را پیدا کنیم؟

برای شروع باید وارد اکانت KWFinder شوید سپس روی ابزار SERPWatcher کلیک کنید.

آنالیز سایت با kwfinder

در مرحله صفحه بعدی مطابق با تصویر زیر روی آدرس سایت خود کلیک کنید.

رشد ترافیک و تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از kwfinder

مثل تصویر زیر روی filter keywords کلیک کنید.

تحقیق کلمات کلیدی با استفاده از کیورد فایندر

در تنظیمات فیلتر، شما می بایست تنها کلماتی را استخراج کنید که در صفحه ۲ هستند.

برای این کار در باکس current position صفحاتی که در position ۱۱ تا ۲۰ هستند را انتخاب می کنیم.

current position صفحاتی که در position ۱۱ تا ۲۰

اکنون شما کلماتی که در رتبه ۱۱ تا ۲۰ هستید را مشاهده خواهید کرد.

یافتن کلماتی کلیدی که در صفحه دو گوگل هستند

ما اولین کلمه را به عنوان نمونه انتخاب می کنیم و آن را جستجو می کنیم تا مقاله آن را در سایت پیدا کنیم.

سیستم مدیریت محتوای ودرپرس

فرقی نمی کند که از چه CMS ای برای مدیریت سایت خود استفاده می کنید فقط کافیست مقاله مرتبط با کلمات کلیدی صفحه ۲ را پیدا کنید.

اکنون میریم که داشته باشید :)

۷ ترفند برای رسیدن از صفحه ۲ گوگل به صفحه ۱

خوب در این بخش می خواهیم بگیم چطور میشه از صفحه ۲ به صفحه ۱ گوگل رسید.

۱- محتوای صفحه را بهبود بدهید.

برای این کار لازم است تا هدینگ و ساب هدینگ های، مقاله هایی که در رتبه های اول هستند را بررسی کنید و هدینگ هایی استخراج شده را با مقاله خود مقایسه کنید، اگر در یک هدینگ ( البته مرتبط با مقاله ) کم کاری کرده اید آن را پوشش بدهید.

۲- افزودن ویدیو

اگر مقاله شما دارای ویدئو نیست، بهترین کار ساخت ویدیو مرتبط با موضوع مقاله توسط خودتان است.

اما ساخت یک ویدیو درست و حسابی آسان هم نیست، راه آسان تر این است که وارد یوتیوب یا هر سایتی از این دست شوید و کلمه کلیدی مقاله خود را جستجو کنید و ویدیو ای مرتبط با موضوع مقاله خودتان پیدا کنید و در مقاله خود قرار دهید.

ویدیو باعث می شود کاربر زمان بیشتری را در سایت بماند که این عامل باعث کاهش bounce rate می شود، همچنین تاثیر ویدیو چندین برابر متن و تصویر است، در ویدیو می توان مطالب بیشتری را به کاربر منتقل کرد.

نحوه قرار دادن ویدیو

درست در بالای ویدیو یک هدینگ h2 قرار بدهید که توضیح دهنده ویدیو باشد.

نمونه: شبکه های اجتماعی چگونه روی سئو تاثیر می گذارند؟ (۰۵:۱۰)

۳- در عنوان صفحه بازنگری کنید.

برای بهتر شدن عنوان و توضیحات مراحل زیر را دنبال کنید.

  • از پرانتز ها در عنوان استفاده کنید زیرا این کار باعث تمایز عنوان شما از سایر عناوین می شود. به طور مثال (گام به گام) – (راهنمای نهایی)
  • عدد سال جاری را در عنوان خود وارد کنید. این تکنیک نیز باعث متمایز شدن عنوان مقاله می شود و کاربر احساس می کند که مقاله شما بروز است.
  • استفاده از اعداد باعث افزایش نرخ کلیک می شود

۴- در توضیحات صفحه (meta description) بازنگری کنید.

برای این کار چک لیست زیر را دنبال کنید.

  • اطمینان حاصل کنید که کلمه کلیدی اصلی در شروع meta description قرار گرفته است و پیشنهاد می کنم ۳ بار عینا کلمه کلیدی را تکرار کنید.
  • meta description خلاصه ای خیلی کوتاه از مقاله شما است پس سعی کنید آن را خوب بنویسید.
  • بهتر است توضیحات صفحه دارای جملات call to action باشد. مثال: اگر می خواهید این ترفند را بدانید کلیک کنید، چگونه می توان این کار را انجام داد.
  • meta description بهتر است شامل کلماتی باشد که احساسات را بر می انگیزند. مثال: رایگان، فوق العاده، بهترین و کلماتی از این دست.

۵- بهبود سرعت لود سایت

یکی از راه های آسان برای رفتن به صفحه یک بهبود سرعت لود سایت است.

همانطور که می دانید سرعت لود سایت یکی از عوامل رتبه بندی سایت ها است، و چون بیش از ۷۰٪ ورودی های سایت ها از طریق موبایل است، این موضوع اهمیت بسیاری پیدا کرده است. گوگل به دنبال سایت هایی است که سرعت لود بالایی را در نتایج داشته باشند.

اگر سرعت لود سایتتان پایین است به مرور سهم بازار را در موتور های جستجو از دست می دهید.

اساسا گوگل می گوید: اگر می خواهید در رتبه و صفحه یک باقی بمانید، باید بتوانید تجربه کاربری خوبی برای کاربران موبایل رقم بزنید.

این هم به معنای داشتن سایت خوب از نظر UI و محتوا می باشد و هم داشتن سرعت لود در حد ۲ ثانیه.

راه حل اول

برای این کار ما از سایت gtmetrix استفاده می کنیم. این سایت ابزار بسیار قدرتمندی در زمینه بهبود سرعت لود سایت است.

آنالیز سایت با gtmetrix

همانطور که می بینید سایت خودم نیاز به، بهبود سرعت لود دارد. لینک ریپورت را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید. https://gtmetrix.com/reports/rezarahmati.ir/weDwwyBv

همانطور که در تصویر مشاهده می شود بیشتر ایرادات از تصاویر سایت است. من با رفع ایراد تصاویر که بیشتر به خاطر بزرگ بودن اندازه و سایز تصاویر بود سرعت لود سایت خودم را بهبود دادم.

افزایش سرعت لود سایت با gtmwtrix

در تصویر بالا مشاهده می کنید که مقداری سرعت لود سایت بیشتر شد.

حتما در آینده آموزش جامعی از gtmetrix ارائه خواهم داد تا بتوانید هر مشکلی را رفع کنید.

راه حل دوم

اگر سایت شما وردپرسی است پیشنهاد می کنم حتما افزونه WP Rocket را نصب کنید.

برخی آپشن های این پلاگین پولی است اما ورژن trial کار شما را تا حد زیادی راه می اندازد. با این پلاگین می توانید css,js,html سایت خود را فشرده کنید و تا حد بسیاری زیادی سرعت لود سایتتان را بهبود ببخشید.

۶- بهبود خوانایی مقاله

به طور خلاصه منظور از خوانایی مقاله این است که متن شما نباید یکنواخت و در هم باشد.

خوب این یعنی چه؟

  • یعنی بهتر است جملات بیشتر از ۲۵ کلمه نباشند.
  • پاراگراف ها بیش از ۵ خط نباشند.
  • در بین متن از تصاویر مرتبط با همان قسمت از متن استفاده شود.
  • برای نشان دادن مراحل انجام کار از فرمت لیست ها بهره ببرید ( درست مانند همین مقاله )
  • اگر در توان داشتید برای مقاله خود ویدیو درست کنید و مانند تکنیکی که ابتدای مقاله به آن اشاره شد در مقاله قرار دهید.

این کار ها باعث می شود کاربر راحت تر متن را بخواند و زمان بیشتری را در سایت بماند. در این صورت گوگل نیاز به مرور شما را به رتبه های بالاتر انتقال می دهد.

اگر سایت شما وردپرسی است، برای سنجیدن میزان خوانایی مقاله، از پلاگین yoast استفاده کنید. در صورتی که سایت شما مانند من وردپرسی نیست یکی از ابزار های پرکاربرد برای سنجیدن خوانایی مقاله سایت readable.com است.

بهبود خوانایی سایت با استفاده از ابزار readable.com

کافیست متن خود را در textarea این سایت pase کنید و منتظر بمانید تا خوانایی مقاله را برای شما محاسبه کند.

۷- تغییر تاریخ انتشار یا بروز رسانی مقاله

بعد از انجام مراحل بالا نوبت به بروز رسانی تاریخ مقاله می رسد. مطابق شکل زیر روی ویرایش سریع کلیک می کنید.

تغییر تاریخ نوشته در وردپرس

سپس تاریخ مقاله را به تاریخ حال تغییر می دهید، بعد دکمه بروز ذخیره تغییرات را میزنید.

بروز رسانی گام آخر در ۷ ترفند برای بهبود مقالات است، این گام را هرگز فراموش نکنید.

نکته خیلی مهم

اگر محتوا مقاله را تغییر نداده اید هیچ وقت تاریخ مقاله را بروز رسانی نکنید. در صورتی که بدون اعمال هیچ گونه تغییری، به بهانه رشد در رتبه بندی تاریخ مقاله را تغییر بدهید، گوگل سایت شما را جریمه خواهد کرد.

نتیجه گیری

اغلب ما فقط روی تولید محتوای بیشتر تمرکز می کنیم و از محتوای های قبلی غافل هستیم.

در حالی که می توان با یک استراتژی مناسب تمام مقاله های دارای پتانسیل بیشتر را به رتبه اول رساند و ترافیک آنها را چند برابر کرد.

من در هر پروژه ای که شروع به فعالیت کردم، اول با داشته های قبلی آن سایت شروع کردم;

داشته های قبلی یعنی مقاله هایی که قبلا تولید شده و پتانسیل این را دارند تا ترافیک بیشتری بگیرند.

مقاله های دارای پتانسیل بیشتر را پیدا می کردم و سپس روی آنها کار کرده و آنها را بهینه سازی می کردم، خروجی کار همیشه افزایش حداقل ۲ برابری ترافیک سایت بود.

شما هم همین تکنیک را استفاده کنید. امیدوارم همیشه موفق باشید.

 

منابع

https://robpowellbizblog.com/page-2-of-google