الگوریتم Google Freshness: هر آنچه که باید بدانید

الگوریتم Google Freshness: هر آنچه که باید بدانید

به‌روزرسانی الگوریتم Google Freshness یک تغییر رتبه‌بندی مهم با پیامدهای مهم بسیاری برای موفقیت موتور جستجو بود. در اینجا بیشتر بدانید!

به‌روزرسانی Google's Freshness یا «نتایج تازه‌تر» - همانطور که از نام آن پیداست - یک تغییر الگوریتم رتبه‌بندی مهم بود که بر اساس به‌روزرسانی کافئین ساخته شد که در ژوئن 2010 عرضه شد.

هنگامی که گوگل تغییر الگوریتم را در 3 نوامبر 2011 اعلام کرد، که بر 35 درصد از کل جستجوها (6 تا 10 درصد از نتایج جستجو تا حد قابل توجهی) تأثیر می گذارد، با تمرکز بر ارائه « نتایج جستجوی جدیدتر و جدیدتر » به کاربر، SEO. صنعت و بازاریابان محتوا به طور یکسان ایستادند و متوجه شدند.

این اسم چه ریشهای دارد؟

نام تازه یا «نتایج تازه‌تر» برای این به‌روزرسانی الگوریتم مستقیماً از اعلامیه رسمی وبلاگ «جستجوی داخلی Google» گرفته شده است.

چرا به روز رسانی Freshness راه اندازی شد؟

پیش‌بینی می‌شود که  در سال 2017 داده‌های بیشتری نسبت به 5000 سال گذشته بشریت ایجاد شود ، روندی که چند سالی است ادامه دارد و گوگل را وادار می‌کند تا برای تامین این در دسترس بودن و تقاضای به‌روز و جدید اقدام کند. ، محتوای جدید.

هنگامی که این داده ها و رشد محتوا را با سطوح پرس و جوهای جدید و منحصر به فرد گوگل ترکیب می کنید، شروع به ایجاد توجیهی برای شناسایی، مدیریت، اولویت بندی و رتبه بندی محتوای تازه در فهرست جستجوی Google می کنید.

طبق یک مقاله ReadWrite در سال 2012، 16 تا 20 درصد از پرس و جوهایی که هر روز از آنها پرسیده می شود، قبلاً هرگز پرسیده نشده اند.

هدف اصلی این به‌روزرسانی، تأکید بیشتر بر اهمیت جدید بودن محتوا است که به‌طور خاص به حوزه‌هایی مانند آخرین اخبار، رویدادها، سیاست، افراد مشهور، گرایش‌ها و موارد دیگر مرتبط است، به‌ویژه جایی که کاربر انتظار می‌رود جدیدترین اطلاعات را بداند. .

کسی که به دنبال «دوست پسر تیلور سویفت» می‌گردد احتمالاً می‌خواهد با فرد فعلی که قرار است آشنا شود، بنابراین زمان/تاریخ محتوایی که دیروز مهر زده شده است، با تعداد زیادی اشتراک‌گذاری اجتماعی، تعامل و بک لینک‌ها در چند ساعت گذشته، احتمالاً جایگزین محتوای رتبه‌بندی قبلی خواهد شد. که به روز نشده است، یا همان سیگنال های تازه بودن فعالیت را ارائه می دهد.

در اینجا نتایج مربوط به این پرس و جو در زمان نوشتن این مقاله آمده است.

الگوریتم Freshness چه کسی را تحت تاثیر قرار داد؟

در سطح قابل توجهی، بین 6 تا 10 درصد از پرس و جوهای جستجو تحت تأثیر الگوریتم Freshness قرار گرفتند، اما درجاتی از تغییر در یک سوم جمعی (35 درصد) از همه جستجوها اعمال شد.

یکی از جنبه‌های جالب به‌روزرسانی الگوریتم Freshness این واقعیت بود که به نظر می‌رسد سایت‌های بیشتری از این به‌روزرسانی سود برده‌اند، در حالی که رتبه‌بندی‌های از دست رفته یا دیده شدن آنها را از دست داده‌اند. این در اکثر تغییرات در الگوریتم گوگل بسیار غیر معمول است.

با توجه به Searchmetrics به طور خاص به "برندگان" شناسایی شده از به روز رسانی نگاه می کنیم :

گوگل سایت هایی مانند سایت های خبری، سایت های پخش، پورتال های ویدئویی و بسیاری از سایت های برند را ترجیح می دهد. این نیز نوعی از سایت‌هایی است که به طور منظم محتوای تازه و یک برند بزرگ با CTR بالاتر دارند.

واکنش صنعت به به‌روزرسانی Freshness

با توجه به ماهیت به روز رسانی که یک تغییر مثبت کلی است. یکی از سازندگان محتوا، ارائه دهندگان اخبار جدید/مرتبط/آخرین، و بسیاری از برندهای بزرگتر که روی محتوا سرمایه گذاری می کنند، واکنش اولیه به تجزیه و تحلیل تغییر و ماهیت منطقی به روز رسانی گره خورده است.

تجزیه و تحلیل این تغییر با تاثیر "بزرگ" مورد انتظار از اعلام گوگل در مورد تحت تاثیر قرار گرفتن 35 درصد از نتایج جستجو همراه بود، و میزان واقعی نامتناسبی از تاثیر منفی گزارش شده بود.

محتوای خود را با تجزیه و تحلیل
هدف کلمه کلیدی تقویت کنید با متریک هدف کلمه کلیدی Semrush، تراز کردن سریع کلمات کلیدی خود با مخاطبان مناسب و محتوای مناسب هرگز آسان تر نبوده است.

راه حل/فرایند بازیابی

به‌روزرسانی Freshness یکی از الگوریتم‌های مورد علاقه من در گوگل است زیرا کاملاً منطقی است و برای تغییر SERP برای بهتر شدن، به روشی منطقی، آسان و کاربردی تأثیرگذار بود.

اگر یک حوزه موضوعی را پوشش می‌دهید و اطلاعاتی که در اختیار دارید قدیمی، حساس به زمان است، به‌روزرسانی یا به‌روزرسانی نشده است، یا صرفاً با محتوای رقابتی جذاب‌تر، تازه‌تر و جدیدتر پیشی گرفته است، احتمالاً باید به آن محتوا/موضوع توجه بیشتری داشته باشید، هم در صفحه و هم در خارج از صفحه.

بخش مهمی از به‌روزرسانی تازه‌سازی این است که فقط درباره تازه کردن محتوا نیست، بلکه به فراوانی محتوای مرتبط با موضوع نیز مرتبط است.

مثلا؛ فرکانس مورد انتظار محتوایی که در طول هفته‌ها یک کمپین سیاسی رتبه‌بندی برجسته‌ای داشته باشد، منعکس‌کننده آخرین تغییرات کمپین است تا محتوای ثابت (حتی یک روزه)، با ارتباط، دقت، و تعامل کاربر و سیگنال‌های اشتراک‌گذاری اجتماعی از آن زمان.

این به‌روزرسانی بر اساس متدولوژی ایجاد شده Google « پرس و جو سزاوار تازگی» (QDF) ساخته شده است :

راه حل QDF حول محور تعیین اینکه آیا یک موضوع "داغ" است یا خیر، می چرخد. اگر سایت های خبری یا پست های وبلاگ به طور فعال در مورد موضوعی می نویسند، مدل نشان می دهد که موضوعی است که کاربران به احتمال زیاد اطلاعات فعلی را برای آن می خواهند. این مدل همچنین جریان میلیاردها جستجوی جستجوی خود گوگل را بررسی می‌کند، که آقای سینگال معتقد است نظارت بهتری بر اشتیاق جهانی در مورد یک موضوع خاص است.

همچنین با به روز رسانی فهرست جستجوی وب کافئین گوگل امکان پذیر شد  :

با کافئین، وب را در بخش‌های کوچک تجزیه و تحلیل می‌کنیم و فهرست جستجوی خود را به طور مداوم و در سطح جهانی به روز می‌کنیم. همانطور که صفحات جدید یا اطلاعات جدیدی را در صفحات موجود پیدا می کنیم، می توانیم آنها را مستقیماً به فهرست اضافه کنیم. این بدان معناست که می‌توانید اطلاعات تازه‌تری نسبت به قبل پیدا کنید - مهم نیست چه زمانی یا کجا منتشر شده است.

تاکتیک های عملی برای بازیابی از الگوریتم تازگی

پنج تا از بهترین راه‌ها برای بازیابی از هر رتبه از دست رفته (یا استفاده از فرصت جدید استفاده نشده) در نتیجه تغییر الگوریتم Freshness عبارتند از:

1. دوباره به محتوای موجود مراجعه کنید

سال به سال یا حتی عملکرد محتوای دوره قبل را بررسی کنید. صفحات/موضوعی‌هایی را که قبلاً تعداد بازدیدها، ترافیک و رتبه‌بندی‌ها را به وب‌سایت منتقل کرده‌اند، شناسایی کنید و به‌روزرسانی آنها را در اولویت قرار دهید.

ممکن است متوجه شوید که زمان و تاریخ محتوای مهر شده در وبلاگ‌ها، اخبار و بخش‌های رسانه، تغییرات/افت قابل توجهی در داده‌ها داشته است. اگر چنین است، ارزش به‌روزرسانی محتوای تاریخی را با استناد به منابع جدید، به‌روزرسانی آمار، از جمله نقل‌قول‌های فعلی بیشتر، و افزودن عباراتی که منعکس‌کننده آخرین جستارهای جستجو هستند، در نظر بگیرید.

2. به اشتراک گذاری اجتماعی و تقویت محتوا

سیگنال‌های اجتماعی، سیگنال‌های پیوند جدید، و علاقه/زرگ‌های خارجی مرتبط با محتوای شما می‌توانند به دستاوردهای رتبه‌بندی مرتبط با QDF و به‌روزرسانی‌های الگوریتم قبلی مانند به‌روزرسانی Freshness کمک کنند.

ارزش اشتراک گذاری اجتماعی و فعالیت های روابط عمومی موفق را که باعث کشف محتوای جدید، تعامل و تعامل می شود، دست کم نگیرید.

3. در فرکانس محتوا تجدید نظر کنید

اگر وب سایت شما تغییرات صنعت، رویدادهای کلیدی و هر درجه ای از اخبار/بینش فوری را پوشش می دهد، ممکن است لازم باشد به دفعات اطلاع رسانی به مخاطبان و افزودن محتوا به وب سایت خود فکر کنید.

مردم در حال هضم محتوای بیشتری نسبت به گذشته هستند و کاربران در صورت وقوع آخرین اخبار را درخواست می کنند – تغییرات جزئی فرکانس می تواند تفاوت مثبتی بین اولین حضور در بازار یا دیر رسیدن به مهمانی ایجاد کند.

4. برای تولید محتوا رویکردی چند لایه داشته باشید 

با صدا، ویدئو، تصاویر، واقعیت مجازی، و مجموعه‌ای از انواع محتوا، به‌علاوه روش‌های متداول گنجاندن وب‌سایت (وبلاگ‌ها، اخبار، رسانه‌ها، مرکز محتوا، میکروسایت‌ها و موارد دیگر)، افزودن لایه‌هایی از محتوا به ارائه دیجیتالی شما، دید وسیع‌تری را امکان‌پذیر می‌سازد. نام تجاری در مناطق کلیدی رتبه بندی، به علاوه اهرم اضافی از عمودهای جستجوی مختلف در اختیار شما.

این که آیا این به‌روزرسانی‌ها منجر به صفحات فرود جدید می‌شوند یا افزودن عمق و ارزش محتوا به URL‌های موجود، بر اساس هدف متفاوت است، اما در هر صورت، بسیاری از نکات تازه مربوط به بازیابی یا دستاوردهای مرتبط با این به‌روزرسانی را پشتیبانی می‌کند.

5. محتوای همیشه سبز را به ترکیب محتوای خود اضافه کنید 

محتوای همیشه سبز تولید محتوای عمیق‌تری است که در آزمون زمان افزونگی بیشتری دارد و می‌تواند ماه به ماه عمل کند و به رتبه‌بندی جستجو و ترافیک در طول ماه‌ها و حتی سال‌ها کمک کند. به طور معمول محتوای همیشه سبز منعکس کننده موارد زیر است:

ادامه مطلب زیر

  • تحقیق موضعی کامل
  • بینش بی نظیر
  • کاربرد هدفمند تخصص در یک موضوع معین.
  • محتوای پالایش شده که هر چند ماه یکبار به‌روزرسانی می‌شود که تغییرات نیاز به اصلاح دارند.
  • محتوای فرم طولانی تر (اغلب در چندین هزار معیار کار).
  • شامل نوع محتوای مختلط

ممکن است این را به‌عنوان قطعات محتوای قهرمان خود ببینید، آن‌هایی که بودجه، تبلیغات و سرمایه‌گذاری مجدد زمان و منابع را تضمین می‌کنند.

به روز رسانی الگوریتم Freshness چقدر موفقیت آمیز بود؟

اگرچه تغییر الگوریتم Freshness اغلب در بسیاری از گفتگوهای موضوعی صنعت ذکر نمی شود و اغلب تحت الشعاع افرادی مانند پنگوئن، پاندا ، مرغ مگس خوار، Mobile First، RankBrain و دیگران قرار می گیرد، به نظر من، این سطح موفقیت آن را تقویت می کند.

هنگامی که به دنبال پرس و جوهایی با هدف زمانی مانند [نتایج فوتبال] هستید، متوجه خواهید شد که سایت های غالب ارائه می کنند:

  • نتایج زنده
  • به روز رسانی های درون بازی
  • آخرین نتایج
  • تابلوهای امتیازی تعاملی
  • وسایل فعلی
  • خیلی بیشتر