گوگل استراکچر دیتا جدیدی برای لیست های شغلی راه اندازی می کند.

گوگل استراکچر دیتا جدیدی برای لیست های شغلی راه اندازی می کند.

جستجو شغل یکی از کارهایی است که زمان زیادی از ما می گیرد، شغل خوب می تواند زندگی آدم را دگرگون کند، به همین دلیل ما نیاز داریم که آگهی های شغلی جدید و مورد اعتماد را ببینیم. گوگل قصد دارد آگهی های شغلی معتبر و بروز را در نتایج جستجو نشان دهد.

خبر خوب این است که گوگل در حال افزودن یک Structured Data جدید برای لیست‌های شغلی است که به کاربران اجازه می دهد در نتایج جستجو (SERP) درخواست خود را برای یک آگهی شغلی ارسال کنند.

علاوه بر این، گوگل در تلاش است تا با سیاست های محتوایی که برای این Structured Data ایجاد می کند کاری کند که کاربران بتوانند توانایی ها و موارد موجود در یک لیست شغلی را مطالعه کنند و به طور مستقیم برای آن شغل درخواست خود را ارسال کنند.

اگر جویای کار هستید بایستی به سایت https://jobs.google.com/about مراجعه کنید و پروفایل خود را تکمیل کنید تا در زمان جستجو عناوین شغلی، آگهی های شغلی مرتبط با تخصص خود را مشاهده کنید.

در ادامه به ویژگی های این Structured Data نگاهی می اندازیم. با رضا رحمتی همراه باشید.

معرفی ویژگی DirectApply

ویژگی جدید این استراکچردیتا، DirectApply است که به کارفرمایان این امکان را می دهد تا مشخص کنند آیا موقعیت شغلی جدیدی برای کارجویان در وب سایت خود وجود دارد یا خیر.

بر اساس گفته گوگل این Structured Data برای آن دسته از لیست های شغلی مناسب است که، کاربر مجموعه خاصی از اقدامات را برای ارسال درخواست شغل انجام می دهد، این بدین معنی است که روند ارسال درخواست بایستی کوتاه باشد.

کارفرمایان برای استفاده از DirectApply بایستی یکی از دو شرط زیر را داشته باشند:

  • کاربر مراحل درخواست را در سایت شما به پایان برسانند.
  • پس از ورود از گوگل به صفحه شما، کاربر لازم نباشد بیش از یک بار بر روی گزینه ای کلیک کنید و بایستی اطلاعات کاربر را برای تکمیل مراحل درخواست ارائه داده شود.

به عبارت دیگر می‌توان گفت، اگر در لیست شغلی، متقاضیان نیاز به بارگذاری رزومه داشته باشند و سپس همه اطلاعات مشابه را دوباره در فرم درخواست تایپ کنند، واجد شرایط دریافت این استراکچردیتا نیستید.

دارندگان سایت می توانند اکنون از این استراکچردیتا در سایت خود استفاده کنند، گرچه ممکن است هیچ تأثیری فوری در نتایج جستجو نداشته باشد; زیرا گوگل هنوز در حال ادغام و ایندکس کردن داده های شغلی با نتایج است.

استراکچر دیتای شغلی جدید گوگل

۲ شرطی که گوگل برای این استراکچر دیتا در نظر گرفته است را می توانید در تصویر بالا مشاهده کنید. سایت شما بایستی طبق این ۲ چهارچوب عمل کند تا بتوانید از این استراکچردیتا استفاده کنید.

نمایش شغل ها در نتایج جستجو

شاید برای شما هم جالب باشد که آگهی های شغلی چگونه در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد. همانطور که گفته شد، می توانید هم اکنون از این استراکچر دیتا در سایت خود استفاده کنید ولی گوگل هنوز داده های شغلی را ایندکس نمی کند،

نحوه نمایش آگهی های شغلی در نتایج جستجو گوگل به شکل زیر است، وقتی شما عنوان شغلی ای را جستجو می کنید، گوگل آگهی های شغلی را در صدر نتایج جستجو نشان خواهد داد. قبل از همه چیز بایستی پروفایل خود را تکمیل کنید. برای این کار وارد لینک https://developers.google.com/profile/u/me بشوید و اطلاعات خواسته شما را وارد کنید. پس از تکمیل این اطلاعات آگهی های شغلی متناسب با تخصص تان برای شما نشان داده می شود.

بیشتر بدانید: کدهای وضعیت HTTP روی سئو سایت تاثیر گذارند.

job posting in google - نحوه نمایش آگهی های شغلی در نتایج جستجو گوگل

قوانین محتوایی استراکچر لیست‌های شغلی

گوگل برای یکدست‌سازی اطلاعات، قوانینی برای محتوای لیست های شغلی در نظر گرفته است. این راهنما شامل متن، تصاویر، تبلیغات بیش از حد و محتوای بی کیفیت و بی ارزش که برای مشاغل نیستند می باشد.

همچنین گوگل می خواهد لیست های شغلی نیز از قوانین گرامری اساسی مانند بزرگ نوشتن حروف ابتدایی مناسب پیروی کنند.

خدمات ما: قیمت و خرید اکانت یا ابزار اشتراکی سئو

براساس یافته ها، گوگل نکات زیر را برای به منظور افزایش اعتماد جویندگان کار و جذب متقاضیان بیشتر به کارفرمایان توصیه می کند، سعی کنید موارد زیر را در سایت خود رفع کنید.

  • کاربر را گول نزنید: لیست شغلی بایستی نشان دهنده یک فرصت شغلی باشد، از گول زدن کاربر در این مورد خودداری کنید.
  • تجربه کاربر را بهبود ببخشید: UX یا تجربه کاربری نقش بسیار مهمی دارد سعی کنید تجربه کاربری سایت خود را بالا ببرید. به طور مثال اطلاعات مورد نیاز را از کاربر بگیرید، از داشتن صفحات بی کیفیت یا پردازش های کاربردی پیچیده خود داری کنید.
  • پست های شغلی منقضی شده را حذف کنید: اگر موقعیت شغلی در سایت خود ندارید پست شغلی را حذف کنید.
  • تاریخ های اصلی: مشاغل قدیمی را به عنوان کارهای جدید ایجاد نکنید و اگر تغییری در پست شغلی ایجاد نشد ، ویژگی DatePosted را به روز نکنید.
  • اطلاعات اشتباه یا گمراه کننده: این شامل حقوق نادرست، مکان، ساعات کار، نوع اشتغال یا سایر مشخصات شغل است.

قوانین جدید گوگل برای محتوای سرمقاله برای لیست های شغلی از اول اکتبر 2021 اجرا می شود.

منبع: وبلاگ گوگل