چگونه برای مقاله و رپرتاژ عنوان جذاب بنویسیم؟

چگونه برای مقاله و رپرتاژ عنوان جذاب بنویسیم؟

نوشتن محتوای عالی یک چیز است، اما خواندن و رتبه‌بندی آن چیز دیگری است - جایی که به‌عنوان عنوان مطرح می‌شود.

عناوین چیزی هستند که محتوا را می فروشند. آنها آن را در موتورهای جستجو، ایمیل و رسانه های اجتماعی نشان می دهند. پس جای تعجب نیست که برخی از رایج ترین سوالاتی که ما با آن مواجه می شویم مربوط به عناوین ساختگی است.

 

تیتر من چقدر باید باشد؟ از چه کلماتی استفاده کنم؟ از چه کلماتی اجتناب کنم؟ آیا باید آن را برای جستجو بهینه کنم یا برای اجتماعی؟ یا هر دو؟

خوشبختانه، ما به یک فرمول ساده برای نوشتن سرفصل ها و عناوین وبلاگ های جذاب رسیده ایم که می توانید از اینجا به بعد به آن مراجعه کنید. پس بیایید درست شیرجه بزنیم، درست است؟

روشی بدون خطا برای نحوه نوشتن سرفصل ها و عناوین جذاب

1) با عنوان کاری شروع کنید.

قبل از اینکه وارد یک عنوان عالی شوید، با یک پیش نویس اولیه شروع کنید: عنوان کاری خود. اون دقیقا چیه؟ بسیاری از مردم عناوین کاری را با موضوعات اشتباه می گیرند. بیایید آن را روشن کنیم:

موضوعات بسیار کلی هستند و می توانند چندین پست وبلاگ مختلف را به همراه داشته باشند. به «تربیت بچه‌های سالم» یا «ذخیره‌سازی آشپزخانه» فکر کنید. یک نویسنده ممکن است به هر یک از آن موضوعات نگاه کند و آنها را در جهت های بسیار بسیار متفاوتی سوق دهد.

از طرف دیگر، عنوان کاری بسیار خاص است و ایجاد یک پست وبلاگ واحد را راهنمایی می کند. به عنوان مثال، از مبحث "تربیت فرزندان سالم" می توانید عناوین کاری زیر را استخراج کنید:

  • "چگونه تغذیه صحیح می تواند استخوان های کودکان شما را تقویت کند"
  • «راهنمای والدین برای ارتقای سلامت اجتماعی، عاطفی و رفتاری فرزندتان»
  • «دستورالعمل‌های X برای شام‌های سریع و سالم که نوجوانان شما خواهند خورد»

ببینید هر کدام چقدر متفاوت و خاص هستند؟ این چیزی است که آنها را به عنوان عناوین کاری ، به جای موضوعات فراگیر، وا می دارد . همچنین شایان ذکر است که هیچ یک از این عناوین کامل نیستند -- آنها باید به اندازه کافی خاص باشند تا پست وبلاگ شما را راهنمایی کنند. (ما بعداً نگران این هستیم که آن را قابل کلیک و جستجو کنیم.)

2) دقیق بمانید

دقت هنگام تلاش برای دقیق کردن عنوان بسیار مهم است، زیرا انتظارات روشنی را برای خوانندگان شما ایجاد می کند. در حالی که من مطمئن هستم که بسیاری از مردم دوست دارند روی پستی کلیک کنند که در آن نوشته شده بود "10 شرکت B2B که فیس بوک را خیلی سخت می کشند و به کانال بازاریابی دیگری نیاز ندارند" ... کمی وحشتناک است، نه؟

البته، مگر اینکه واقعاً 10 شرکت B2B را پیدا کرده باشید که فیس بوک را به شدت تکان می دهند، و می توانید تأیید کنید که هر 10 شرکت از دیگر کانال های بازاریابی استفاده نکرده اند. اول و مهمتر از همه، عنوان شما باید به طور دقیق محتوای زیر را منعکس کند.

یک راه برای اطمینان از دقت؟ همانطور که در این پست وبلاگ انجام دادیم، توضیحات داخل پرانتز را به عنوان خود اضافه کنید:

 

در مطالعه ای روی بیش از 3.3 میلیون عنوان پیوند پرداخت شده، متوجه شدیم که عناوین دارای این نوع شفاف سازی - [مصاحبه]، [پادکست]، [اینفوگرافیک] و غیره - 38 درصد بهتر از تیترهای بدون شفاف سازی عمل کردند . باز هم، همه چیز در مورد تعیین انتظارات روشن است. به لطف پرانتزها، این خوانندگان دقیقاً قبل از اینکه کلیک کنند می‌دانستند که به چه چیزی وارد می‌شوند.

بنابراین اگر چیز دیگری از این پست وبلاگ به خاطر نمی آورید، بگذارید این باشد: مهمترین قانون عناوین احترام به تجربه خواننده است. اگر انتظارات زیادی در عنوان خود داشته باشید که نتوانید آن را در محتوا برآورده کنید، اعتماد خوانندگان را از دست خواهید داد.

با این حال، دقت فراتر از هذل‌گویی را شامل می‌شود. با عنوان کار مثال بالا، شما همچنین می خواهید تأیید کنید که همه نمونه ها در واقع B2B هستند. یا حتی اینکه همه آنها شرکت هستند - به جای مثلاً وبلاگ نویسان فردی که مخاطبان B2B را هدف قرار می دهند. ببینید منظورم چیست؟

3) آن را جذاب کنید.

فقط به این دلیل که باید دقیق باشید، به این معنی نیست که نمی توانید راه هایی را پیدا کنید که عنوان خود را به عنوان پاپ بسازید. راه‌های زیادی برای جذاب‌تر کردن یک عنوان وجود دارد.

البته، همه اینها به درک شخصیت خریدار اصلی شما بستگی دارد. شما باید زبانی بیابید که با آنها طنین انداز شود و بدانید چه چیزهایی ارزشمند می دانند. 

هنگامی که به سبک مورد علاقه خریدار خود آگاهی پیدا کردید، برخی از این نکات را امتحان کنید تا تیترهای خود را کمی جذاب تر کنید:

  • با همخوانی کمی سرگرم شوید. عنوان و عنوان در این پست وبلاگ، به عنوان مثال، با همخوانی بازی می کند: "فرمول ضد خطا". این وسیله‌ای است که خواندن چیزی را کمی دوست‌داشتنی‌تر می‌کند و می‌تواند تأثیری ظریف اما قوی بر خواننده شما بگذارد.
  • از زبان قوی استفاده کنید عبارات قوی (و رک و پوست کنده، اغلب منفی) مانند "چیزهایی که مردم از آن متنفرند" یا "درخشان" بسیار جذاب هستند. با این حال، اینها باید در حد اعتدال استفاده شوند. همانطور که یکی از همکارانم دوست دارد بگوید: "اگر همه چیز جسورانه باشد، هیچ چیز جسورانه نیست."
  • ارزش را روشن کنید همانطور که در بالا ذکر کردیم، ارائه قالب و/یا محتوا به خواننده کمک می‌کند تا محتوای شما کمی جذاب‌تر شود. طبق تحقیقات ما ، الگوها برای CTR بسیار قدرتمند هستند: متوجه شدیم که افزودن «[Template]» به عناوین ما، میانگین‌ترین بازدیدها را در بین تمام عبارات پرانتزی دارد.
  • آن را بصری کنید. آیا فرصتی برای گنجاندن تصاویر در پست شما وجود دارد؟ این را در عنوان روشن کنید. تحقیقات ما نشان داد که عناوین حاوی کلمه "عکس(ها)" 37 درصد بهتر از عناوین بدون این کلمه هستند.
  • روی "چه کسی" تمرکز کنید، نه "چرا". آیا می خواهید مخاطبان خود را مجذوب خود کنید؟ روی "چه کسی" تمرکز کنید: سرفصل هایی که شامل کلمه "چه کسی" هستند ، 22٪ CTR بالاتری نسبت به تیترهای بدون آن ایجاد کردند.

به عنوان مثال، فرض کنید در حال نوشتن پستی با عنوان "15 برند مورد علاقه ما در اسنپ چت هستید." چگونه می‌توانیم عنوان کاری دقیق، اما خسته‌کننده خود را تقویت کنیم؟ در اینجا چند گزینه وجود دارد:

  • 15 برند درخشان که آن را در اسنپ چت می کشند
  • موفقیت اسنپ چت: 15 برند الهام بخش که به تازگی آن را دریافت می کنند
  • 15 برندی که باید در اسنپ چت موفق شوند

4) کوتاه نگه دارید.

هیچ پاسخ یکسانی برای طولانی یا کوتاه بودن عنوان شما وجود ندارد. این بستگی به اهداف شما دارد و عنوان شما در کجا ظاهر می شود.

آیا می خواهید این پست در جستجو واقعاً رتبه خوبی داشته باشد؟ روی حفظ عنوان زیر 70 کاراکتر تمرکز کنید تا در نتایج موتورهای جستجو قطع نشود.

آیا سعی می کنید عنوان خود را برای اشتراک گذاری اجتماعی بهینه کنید؟ طبق تجزیه و تحلیل خود ما در HubSpot، تیترهایی با طول بین 8 تا 12 کلمه به طور میانگین بیشترین اشتراک‌گذاری در توییتر را داشتند. در مورد فیس بوک، تیترهایی با 12 یا 14 کلمه بیشترین لایک را دریافت کردند.

headline-length-vs-social-shares-2.png

به‌علاوه، طبق گفته افراد Outbrain، سرفصل‌های هشت کلمه‌ای ۲۱ درصد بیشتر از عنوان میانگین کلیک دارند .

درس؟ همیشه ایده خوبی است که چند آزمایش انجام دهید تا ببینید چه چیزی برای مخاطب خاص شما بهترین کار را دارد.

فرض کنید من داشتم این پست وبلاگ را می نوشتم: "فکر کنید رسانه های اجتماعی فقط برای بچه ها هستند؟ در اینجا 10 آمار تضمین شده برای اثبات اشتباه شما وجود دارد." برای کوتاه کردن آن، به سادگی سعی می کنم آن را دوباره بیان کنم و کلمات اضافی را حذف کنم. به عنوان مثال، من ممکن است چیزی شبیه به این انجام دهم:

  • قبل: فکر کنید رسانه های اجتماعی فقط برای بچه ها هستند؟ در اینجا 10 آمار تضمین شده برای اثبات اشتباه شما وجود دارد
  • بعد: 10 آماری که ثابت می کند رسانه های اجتماعی فقط برای بچه ها نیستند

دیدن؟ به همین راحتی است. سعی کنید عنوان را در ذهن خود به صدا درآورید تا مطمئن شوید که برای خوانندگان شما به راحتی قابل هضم است. هرچه کمتر بتوانید عناوین خود را بسازید، بهتر است.

5) سعی کنید برای جستجو و اجتماعی بهینه سازی کنید.

من می گویم "سعی کنید" زیرا گاهی اوقات، تلاش بیش از حد برای بهینه سازی برای این موارد می تواند عنوان شما را عجیب به نظر برساند. به یاد داشته باشید: شما می خواهید برای بهینه سازی عنوان خود را برای مخاطبان خود را بالاتر از همه چیز، اما اگر شما می توانید برای هر دو جستجو و اجتماعی، که بزرگ بهینه سازی.

راز فکر کردن به هر سه در یک زمان؟ بر روی کلمات کلیدی تمرکز کنید که می دانید مخاطبان شما در حال جستجو برای آنها هستند، سپس به حجم جستجوی آن کلمات کلیدی نگاه کنید.

هنگامی که یک کلمه کلیدی را در ذهن دارید، باید مطمئن شوید که آن را تا حد امکان به ابتدای عنوان خود نزدیک کنید تا توجه خواننده خود را به خود جلب کنید. (باز هم، باید عنوان خود را کمتر از 70 کاراکتر نگه دارید تا در نتایج موتورهای جستجو قطع نشود.)

ملاحظات مهم دیگر؟ اطمینان حاصل کنید که تیترهای شما قابل توییت هستند : همکار من، لیندسی کولوویچ ، مدیر ارشد بازاریابی ، توضیح می دهد : "محدوده 120 تا 130 کاراکتری، بر اساس تجزیه و تحلیل 200000 توییت همراه با لینک ،  نقطه شیرینی برای نرخ کلیک بالا است ."  این امر فضای کافی برای افراد ایجاد می‌کند تا در صورت تمایل به بازتوییت دستی و استناد به شما، نظر کوتاهی را درج کنند.» 

در اینجا یک مثال آورده شده است: فرض کنید من در حال نوشتن پستی با عنوان "شرکت های X B2B با استفاده از فیس بوک به روش های جالب هستم." به نظر می‌رسد فضایی برای بهینه‌سازی آن بدون کاهش وضوح وجود دارد، درست است؟

اگر هدف رتبه بندی اصطلاح "بازاریابی فیسبوک" است، چیزی شبیه به این را توصیه می کنم:

"در بازاریابی فیس بوک جدید هستید؟ در اینجا 10 شرکت B2B این کار را به درستی انجام می دهند"

این عنوان جدید به چند دلیل کار می کند:

  • 56 کاراکتر است. این به این معنی است که به اندازه کافی کوتاه است که در موتورهای جستجو قطع نشود و به اندازه کافی کوتاه است که بازتوییت شود.
  • کلمه کلیدی در ابتدا است. با انتقال "فیس بوک مارکتینگ" به ابتدای عنوان، در نهایت شانس جلب توجه مخاطبان خود را افزایش می دهیم.
  • این انسان است. شوخی نکردم که گفتم ابتدا باید روی بهینه سازی برای مخاطبان خود تمرکز کنید. این عنوان هم یک نقطه درد و هم راه حلی را ارائه می دهد که همه در یک مجموعه پیچیده شده اند.

6) با شخص دیگری طوفان فکری کنید.

هنگامی که عنوان خود را با استفاده از نکات بالا اصلاح کردید، زمان آن فرا رسیده است که با یک انسان دیگر ارتباط برقرار کنید. طوفان فکری عنوان بخشی ضروری از فرآیند است.

اینجا در HubSpot، ما زمان و قدرت فکری مناسبی را صرف ساختن عناوین خود می کنیم. آخرین مرحله قبل از برنامه‌ریزی یک پست وبلاگ این است که یکی دیگر از اعضای تیم ما را به یک طوفان فکری پشت سر هم در یک اتاق گفتگو بکشانیم. یکی از اعضای دوتایی عنوانی را که توصیه می‌کنند در پنجره چت پست می‌کند. سپس شخص دیگر آن عنوان را حتی بیشتر اصلاح می کند یا زوایای دیگری را پیشنهاد می کند. پس از چندین بار رفت و برگشت، این دو بر سر عنوان دقیق، جذاب، مختصر و سئو پسند توافق خواهند کرد.

تنها زمانی که هر دو طرف بر سر عنوانی به توافق برسند، پست خود را برای انتشار برنامه ریزی می کنیم - که ممکن است کمتر از پنج ثانیه و تا ده دقیقه طول بکشد. اگرچه این مدت زمان زیادی به نظر می رسد، ضروری است که با هر پستی که منتشر می کنیم بهترین عملکرد خود را داشته باشیم.

روند شما برای ساخت عناوین چیست؟ در نظرات به ما اطلاع دهید.

برای نوشتن این مقاله از منابع زیر استفاده کردم.

https://blog.hubspot.com