گوگل: انکر تکست داخلی اثر قابل توجهی در رنکینگ وب سایت دارد

گوگل: انکر تکست داخلی اثر قابل توجهی در رنکینگ وب سایت دارد

طبق چیزی که اخیرا جان مولر از گوگل به عنوان یک راهبرد تازه مطرح ساخته است، انکر تکست داخلی تاثیر قابل توجه و بزرگی در رتبه بندی وب سایت‌ها دارد و باید با دقت انتخاب و به کار گرفته شود. در ادامه ببینیم که بهینه سازی انکر تکست داخلی چطور انجام می‌شود و برای سئو انکر تکست داخلی باید از چه روشی بهره جست. با ما همراه باشید تا ببینیم جان مولر چه نگاهی به این موضوع داشته و چطور می‌توان از این فاکتور به نفع وب سایت بهره برد.

انکر تکست داخلی چیست؟

انکر تکست داخلی عبارت یا متنی است که حین لینک دادن از یک صفحه به صفحه دیگر در یک وب سایت یا از یک وب سایت به وب سایت دیگر، مورد استفاده قرار گرفته و در واقع لینک روی آن سوار می‌شود. به عنوان مثال وقتی از عبارت "اینجا را کلیک کنید" استفاده کرده و لینک را روی این عبارت قرار می‌دهید، انکر تکست شما درست همین عبارت "اینجا را کلیک کنید" است.

بهینه سازی انکر تکست داخلی

بهینه سازی انکر تکست داخلی چیزی است که باید پس از درک کاربرد آن، انجام دهید. قبل‌تر، استفاده از کلمات کلیدی به عنوان انکر تکست در لینک‌های خارجی به رتبه‌بندی وب سایت کمک زیادی می‌کرد، اما این موضوع از سوی گوگل، متوقف شد.

در ادامه جان مولر به این موضوع می‌پردازد که بهترین روش انتخاب انکر تکست داخلی جهت لینک دادن چیست و چطور می‌توان بهترین عبارت را برای سئو انکر تکست داخلی پیدا کرد؟

بهترین عبارت برای انکر تکست داخلی، استفاده از کلمه یا کلماتی است که به درستی بیانگر محتوایی که در صفحه هدف قرار دارد، باشد. به واقع مخاطب باید بداند با کلیک روی عبارت انکر تکست به چه صفحه‌ای وارد شده و چه اطلاعاتی را در آن جا به دست خواهد آورد. بدترین روش آن است که عبارتی را به عنوان انکر تکست انتخاب کنیم که ارتباط مستقیم و خطی با محتوای صفحه هدف نداشته باشد.

سئو انکر تکست داخلی

تصور کنید که برای سئو انکر تکست داخلی دو صفحه در مورد پنیر در یک وب سایت داشته باشیم که یکی از آن‌ها با لحن تجاری و به قصد فروش پنیر نوشته شده و دیگری در خصوص نوع پنیر و مشخصات آن، توضیح داده باشد، رد و بدل لینک بین این دو صفحه، اثر مثبتی خواهد داشت. اما باید توجه داشته باشیم که انکر تکست مربوط به هر صفحه، مطابق با نوع محتوای داخل آن باشد. بنابراین اگر انکر تکست برای صفحه فروش پنیر ایجاد می‌کنیم، باید در این عبارت "فروش پنیر" به نوعی جای داشته باشد. اما زمانی که به مقاله اطلاعاتی پنیر لینک می‌دهیم، باید عبارت انکر تکست، مطابق و مرتبط با آن باشد. به طور مثال: "راهنمای شناخت انواع پنیر". به هر ترتیب انکر تکست باید  توضیح دهنده چیزی باشد که کاربر در صفحه هدف، پیدا خواهد کرد.

آیا لینک‌های داخلی، تاثیری در جستجو دارند؟

جان مولر در صحبت‌های خود به این موضوع اشاره می‌کند که انکر تکست لینک‌های داخلی، تاثیر قابل ملاحظه‌ای در جستجو نخواهند داشت. البته از سویی دیگر مولر تاکید می‌کند که لینک‌های داخلی به شکلی تاثیرگذار به گوگل کمک می‌کنند تا کانتکست یک صفحه را بهتر درک کنند.

سخن آخر

شاید بتوان به این نتیجه رسید که لینک داخلی یک فاکتور مفید و در عین حال کمی ضعیف است. شما چطور فکر می‌کنید و چه تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ آیا لینک‌های داخلی، در نتایج جستجو تاثیر قابل ملاحظه‌ای دارند؟