41 ابزار دیجیتال مارکتینگ که به رشد کسب و کار شما کمک می‌کنند

41 ابزار دیجیتال مارکتینگ که به رشد کسب و کار شما کمک می‌کنند

ابزار دیجیتال مارکتینگ در دنیای امروز بسیار پرکابرد هستند و کسب و کارها از این ابزارها و به کارگیری آن‌ها، تاثیر زیادی می‌پذیرند. پیش بینی می‌شود که در سال‌های آینده نیز این ابزار بیش از گذشته در پیشرفت کسب و کارهای مختلف، اثربخش باشند. با توجه به سمت و سویی که دنیای امروزی به خود گرفته است، تکیه بر ابزارهای مناسب بازاریابی دیجیتال، به معنای صرفه‌جویی در وقت و منابع مالی خواهد بود. با رضا رحمتی در ادامه مطلب همراه شوید.

در اینجا فهرستی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 2020 یا 99 را آورده‌ایم که هر یک از آن‌ها به شکلی ارزشمند و کارآمد هستند. به یاد داشته باشید که هیچ دو تیم ابزاریابی برابر عمل نمی‌کنند و گستردگی ابزارهای مختلف در این حوزه، موجب افزایش زمینه‌های بازاریابی دیجیتال شده است.

در ادامه این موارد را دنبال خواهیم کرد:

  • Organic Social Media
  • Paid Social Media
  • Email Marketing
  • Display Retargeting
  • Programmatic Advertising
  • Website Testing
  • Video Hosting
  • Content Creation
  • Content Curation
  • Website Analytics
  • Customer Service
  • Search Engine Optimization
  • Affiliate Marketing

ابزارهای مربوط به رسانه‌های اجتماعی ارگانیک یا Organic Social Media Tools

از سپتامبر سال 2017، فیس بوک بیش از 2 میلیارد کاربر فعال ماهانه، توییتر 320 میلیون و اینستاگرام بیش از 700 میلیون نفر داشته است. با این که افراد زیادی وقت خود را صرف شبکه‌های اجتماعی می‌کنند، این رسانه‌های اجتماعی یکی از بهترین کانال‌ها و بسترها برای برندسازی محسوب می‌شوند. به همین دلیل شرکت‌های بزرگ و برندهای مشهور طی چند سال گذشته، بهره‌برداری زیادی از این فضاها کرده‌اند و البته این شکل از بازاریابی همچنان ادامه دارد.

Sprout Social

  1. Sprout Social

ممکن است بپرسید که با وجود شبکه‌های اجتماعی قوی‌تر، چرا ابتدا به سراغ Sprout Social رفته‌ایم؟ واقعیت این است که بزرگترین برندسازی‌ها در این شبکه اجتماعی شکل گرفته و کاربران نیز عکس العمل مثبتی نسبت به آن داشته‌اند. Sprout یک شبکه اجتماعی مدیریت و تعامل کسب و کارها و تجارت است که برندهای تجاری به شکل موثری با مشتریان و بازار هدف خود در آن روبرو خواهند بود.

  1. Wyng

Wyng که پیشتر آن را به نام Offerpop می‌شناختیم، یکی از بهترین  ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 2020 و یک بستر بازاریابی تعاملی با تمرکز بر مشارکت در امر جذب مخاطب از طریق محتواهای تولید شده توسط کاربران، هشتگ‌ها، مسابقات و غیره است. در این ابزار دیجیتال مارکتینگ، یک داشبورد داخلی برای تجزیه و تحلیل عملکرد هر کمپین نیز وجود دارد.

  1. Woobox

ابزار Woobox نیز مشابه Wyng، یک بستر تعامل اجتماعی است که بر محتوای تعاملی تاکید دارد. این پلت فرم شاید بهترین راه حل برای اجرای مسابقات اجتماعی باشد. در اینجا می‌توانید از هشتگ‌ها استفاده کرده و به خوبی برندسازی را با سمت‌دهی به افکار اجتماعی پیش ببرید.

ابزارهای رسانه اجتماعی پرداختی یا Paid Social Media Tools

ابزارهای رسانه اجتماعی پرداختی برند شما را در مقابل گروه‌های بزرگی از کاربران فعال قرار می‌دهد که به سختی می‌توانستید، به آن‌ها دستیابی داشته باشید. از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Nanigans

  1. Nanigans

Nanigans یک نرم افزار تبلیغاتی چند کاناله است که بر بازاریابی فیس بوک تمرکز دارد. این نرم افزار دسترسی به FBX یا همان بارگیری مجدد در فیس بوک و تعداد زیادی از سایر بسترها دارد که آن را به یک ابزار دیجیتال مارکتینگ هدفمند تبدیل می‌سازد. همین طور این پلت فرم دارای ویژگی‌های متمرکز بر تبغلیات توییتر و رشد اینستاگرام است.

  1. Facebook's Power Editor

ابزار Power Editor از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ و یک نرم افزار اختصاصی برای فیس بوک محسوب می‌شود که کمپین های خاص را خلق و اجرا می‌کند. این ابزار غالبا ویژگی‌های جدیدی را برای هدف‌گذاری و بودجه بندی کاربران منتشر می‌کند. پارامترهای دقیق این پلت فرم اطمینان می‌دهد که دقیقا مخاطبان خاص خود را هدف‌گذاری کرده و به صورت مستقیم به آن‌ها دسترسی یابید. به این شکل از هدر رفتن بودجه تبلیغاتی خود جلوگیری موثری به عمل خواهید آورد.

Twitter Native Platform

  1. Twitter Native Platform

توییتر یکی از بهترین بسترهای آنلاین برای تبلیغات است و ویژگی‌های خاصی برای هدف‌گذاری دارد. امکان هدف قرار دادن کلمات کلیدی خاص در این شبکه اجتماعی، باعث می‌شود که به راحتی بتوان تبلیغات هدفمند را در آن جریان داد.

ابزارهای بازاریابی ایمیلی Email Marketing

با وجود قدیمی بودن این تکنیک؛ همچنان بازاریابی ایمیلی بخش بزرگی از بازاریابی دیجیتال را به خود اختصاص می‌دهد. اگر چه پیش بینی می‌شد که دیگر بازاریابی ایمیلی توجیهی نداشته و استقبالی از آن صورت نگیرد، میزان استفاده از آن در مقایسه با سال گذشته، حتی رشد 4 درصدی را نشان داده است.

  1. HubSpot

شرکت HubSpot به خاطر نرم افزار CRM خود بسیار مشهور است و نرم افزارهای بازاریابی درونگرا نیز دارد. اما اخیر نرم افزار ارسال ایمیل و بازاریابی ایمیلی آن نیز به شکلی چشمگیر دیده شده است. به وسیله این برنامه رایگان می‌توان 2000 ایمیل ارسال کرد که به شکلی موثر در تبلیغات دیجیتال 2020 ظاهر می‌شوند.

MailChimp

  1. MailChimp

MailChimp نمایانگر غول مطلق در فضای بازاریابی ایمیل است که در سال گذشته بیش از 250 میلیارد ایمیل از طریق آن برای کاربران ارسال شده است. پلت فرم این ابزار بازاریابی بسیار کارآمد بوده و بسته به اندازه لیست ارسال ایمیلی که انتخاب کرده‌اید، هزینه شما محاسبه خواهد شد. در نظر داشته باشید بخش رایگان این برنامه برای ارسال‌های کوچک است و در صورتی که مایل به استفاده از بخش ارتقا یافته و کامل آن باشید، پرداخت مبلغ جزئی ضروری خواهد بود.

  1. Marketo

اگر تصمیم گرفته‌اید به کمک یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 2020، بازاریابی ایمیلی را در سطح بالاتری انجام دهید، Marketo گزینه‌ای مناسب برای شما خواهد بود. اگر چه ارسال ایمیل بخش بزرگی از بازاریابی دیجیتال را به خود اختصاص می‌دهد، اما از یاد نبریم که این تنها بخش مهم کار نیست. ما باید به این بازاریابی به شکل یک پکیج نگاه کنیم و در این صورت Marketo گزینه مناسبی روی میز کار خواهد بود. اگر چه در این ابزار نیز ایمیل مارکتینگ قطعه و هسته اصلی کار است، اما بسیاری خدمات دیگر در کنار آن ارائه می‌گردند.

GetResponse

  1. GetResponse

پلت فرم منحصر به فرد بازاریابی ایمیلی GetResponse بر روند رو به رشد تاثیر زیادی داشته و راه حل‌ها، روندها و رفتارهای خاص را در لیست شما تجزیه و تحلیل کرده و پیام‌های خاص و پاسخگویی خودکار به ایمیل مخاطبان را ارائه می‌دهد. نتیجه نهایی: حضور هوشمندانه در بازاریابی ایمیلی و داشتن لیست مخاطبان وفادار بیشتر!

AdRoll

  1. AdRoll

AdRoll یکی از شناخته شده‌ترین نام‌ها در فضای Retargeting است که چیزی بیش از 35000 مشتری دارد. این پلت فرم دسترسی به بیش از 500 تبادل آگهی را که اکثرا شامل شبکه‌های مهم رسانه های اجتماعی است، به شما خواهد داد. داستان‌های موفقیت کاربران AdRoll به راستی جذاب است و بهره‌وری قابل توجهی از آن به دست خواهید آورد.

  1. ReTargeter

ابزار ReTargeter، که از ریتارگتینگ سایت، ریتارگتینگ جستجو و ریتارگتینگ پویا استفاده می کند. شما می‌توانید از این ابزار دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک پلت فرم شخصی‌سازی شده استفاده کرده یا کمپین‌های آن را دنبال کنید. این پلت فرم بر استفاده از برندهای تجارت الکترونیک تاکید دارد و داده‌های رفتاری مصرف‌کنندگان بیش از 150 فروشگاه برتر وب را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

ابزارهای تبلیغات برنامه‌ای Programming Advertising Tools

تبلیغات برنامه‌ای به استفاده از نرم افزارها برای اتوماتیک‌سازی کردن خرید رسانه از کانال‌های آنلاین و آفلاین اشاره دارد. به عبارت دیگر، تبلیغات بر اساس داده به طور خودکاری خریداری و نمایش داده خواهند شد. دو مورد از بزرگترین مزایای استفاده از این ابزار، به این منتهی می‌شود که اول زمان شما برای جستجو جهت یافتن بهترین شبکه‌های تبلیغاتی صرفه‌جویی شده و در ضمن به داده‌های بیشتری از این شرکت‌ها دسترسی پیدا می‌کنید.

  1. Choice Stream

تکنولوژی Choice Stream قادر به پردازش تعداد قابل توجهی از داده‌های مخاطبان است و می‌تواند به خوبی تشخیص دهد که کدام یک از آن‌ها برای برندها مفید هستند. پس از آن Choice Stream از این داده‌ها برای هدف‌گذاری صحیح تبلیغات استفده خواهد کرد و به درستی مشخص می‌کند که چطور ارتباط تبلیغات شما با اهداف را بالا ببرد.

Rocket Fuel

  1. Rocket Fuel

Rocket Fuel یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 2020 محبوب با ویژگی "رتبه بندی لحظه‌ای" است که آن را منحصر به فرد می‌سازد. Rocket Fuel به کمک این ویژگی، داده‌های کاربران ناشناس را پردازش کرده و معین می‌کند که کدام یک از آن‌ها به تبلیغات شما پاسخ مثبت داده و از آن استفاده خواهند کرد. به این ترتیب شما می‌توانید به کمک Rocket Fuel به درستی تصمیم بگیرید که در کجا تبلیغ داده و کدام سرویس مدیریتی را انتخاب کنید تا تبلیغاتی هدفمند داشته باشید.

  1. Simpli.fi

Simpli.fi با بهره‌گیری کامل از داده‌های مخاطبان بدون ساختار، خود را از سایر ابزارها متمایز ساخته است. این بدان معنی است که برخلاف برخی ابزارهای دیگر موجود، Simpli.fi برای طبقه‌بندی داده‌های مخطابان نیازی به تکیه بر بخش‌های مخاطب از پیش ساخته ندارد. این یک مزیت بزرگ برای زمانی است که با حجم بزرگی از داده‌های ورودی روبرو هستیم و به کمک Simpli.fi پردازش آن‌ها، منوط به ساختار یافته بودن قبلی مخاطبان نخواهد بود.

ابزارهای تست وب سایت Website testing Tools

کوچکترین تغییرات در وب سایت‌ها، می‌تواند بزرگترین تفاوت را در عملکرد آن‌ها و جذب مخاطب ایفا کند. فقط تغییر رنگ دکمه "تماس با ما"، ممکن است حجم بزرگی از ورودی را اضافه کرده یا آن را از بین ببرد. بنابراین لازم است که در جهت بهینه‌سازی وب سایت خود از تمامی ابزارهای موجود کمک بگیرید.

Unbounce

  1. Unbounce

ابزار Unbounce از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 2020 برای ساخت و سرعت بخشیدن به صفحات فرود وب سایت بسیار عالی عمل می‌کند. یکی از خارق العاده‌ترین ویژگی‌های Unbounce این است که به کمک آن می‌توان به راحتی صفحات جدید را ساخت و خود این ابزار عملکرد بسیار ساده‌ای دارد. حتی اگر شما یک طراح وب سایت نباشید، به کمک الگوهای موجود در Unbounce، به راحتی این کار را انجام خواهید داد.

  1. Oracle Maxymiser

Oracle Maxymiser ابزاری است که بسیار فراتر از حوزه تست صفحات فرود عمل می‌کند. این ابزار برای تست چندین جانبه از چند بخش جداگانه وب سایت به صورت همزمان، ساخته شده است. همین طور این ابزار به شما امکان آن را می‌دهد که بخش‌های مختلف سایت را تقسیم‌بندی کرده و برای افراد هدف خود ارسال کرده و تجربه واقعی کاربر را به این شکل شبیه‌سازی کرده و مورد بررسی قرار دهید.

  1. Optimizely

این مورد، ابزاری برای ایجاد بصری و هدف‌گیری قوی در پلت فرم خود فراهم کرده و باعث می‌شود که به راحتی بتوانید تست‌های لازم برای گروه‌های مناسب کاربران را آماده کنید.

Visual Website Optimize

  1. Visual Website Optimizer (VWO)

این ابزار به شما امکان آن را می‌دهد که با سرعت با المان‌های صفحات وب سایت خود چون هدینگ‌ها، تصاویر و غیره بازی کرده و نسخه‌های مختلفی از صفحات وب را خلق کنید تا مورد تست تجربه کاربر قرار بگیرند. همین طور VWO یک بستر قدرتمند تجزیه و تحلیل بابت تعداد کلیک و ... در اختیار شما قرار خواهد داد.

  1. ابزار Hotjar

ابزار Hotjar یک ضبط بصری از عملکرد واقعی و رفتارهای بازدیدکنندگان وب سایت شما در اختیارتان قرار خواهد داد و به این شکل به خوبی درخواهید یافت که کاربران با ورود به وب سایت شما، چه عکس العملی در قبال فاکتورها و بخش‌های مختلف آن دارند. این کار به وسیله نقشه‌های حرارتی صورت گرفته و به معنی واقعی کلمه می‌توانید قسمت های موفق و ضعیف وب سایت را مشاهده کرده و برای بهینه‌سازی آن‌ها اقدام کنید.

وب سایت‌های میزبانی ویدئو Video Hosting

محتوای ویدیو تا سال 2021 میلادی به اندازه 80 درصد از ترافیک وب را به خود اختصاص می‌دهد. در نتیجه ویدیوها نقش مهمی در وب سایت‌ها و جذب ترافیک بازی خواهند کرد و باید آن‌ها را به طور خاص یک ابزار بازاریابی دیجیتال در نظر بگیریم. برای بهینه سازی این موضوع، باید به سراغ وب سایت‌های میزبانی ویدیو مناسب با حجم بالای مخاطب چون یوتیوب بروید.

  1. Wistia

Wistia یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برتر و یک پلت فرم عالی برای برندهایی است که به دنبال میزبانی، شخصی سازی و اشتراک‌گذاری ویدیوهای خود در وب هستند. یکی از بهترین عملکردهای این پلت فرم، امکان درج یک CTA سفارشی در انتهای هر ویدیو به صورت جداگانه است که باعث می‌شود بیننده‌ها به صفحاتی خاص هدایت شوند.

  1. Vimeo

بیش از 35 میلیون نفر کاربر و مشاغل به Vimeo اعتماد کرده تا ویدیوهای بدون تبلیغات و باکیفیت بالا را در آن قرار دهند. در این پلت فرم ویدیوها با سطح کیفی بالا ارائه شده و به لحاظ بصری خیره کننده هستند. این ابزار در دیجیتال مارکتینگ یک دستیار عالی خواه بود.

ابزارهای خلق محتوا Content Creation Tools

ما هنگام تولید و خلق محتوا با کمبود گزیه مواجه نیستیم؛ متن، اینفوگرافیک، تصویر، فیلم! اما کدام یک از آن‌ها در شکار کردن مخاطب موفق‌تر عمل خواهد کرد؟

  1. Landscape by Sprout Social

چیزی که باعث می‌شود از موفقیت محتوای آنلاین خود مطمئن بوده و آن را از محتوای مشابه رقبا متمایز سایزد، تصاویر خاص و منحصر به فرد است. به کمک Landscape by Sprout Social، می‌توانید یک تصویر را به چیزی چندگانه تبدیل ساخته و سایز آن را نیز برای استفاده در شبکه‌های اجتماعی تغییر دهید.

  1. Canva

Canva یک ابزار طراحی بر پایه وب و کاملا رایگان است که می‌توانید از آن برای خلق تصاویر منحصر به فرد مناسب برای وبلاگ و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید. این ابزار کمک می‌کند که یک تصویر را به شکلی کاملا شخصی‌سازی شده تغییر داده یا آن را با سایر تصاویر ترکیب کنید.

  1. Visual.ly

اگر وقت یا استعداد کافی برای تولید و ایجاد مطالب خود ندارید، می‌توانید از ابزاری مانند Visual.ly استفاده نمایید. از این ابزار می‌توان برای ایجاد اینفوگرافیک‌ها نیز استفاده کرده و به طور کلی خلق محتوایی کامل از خروجی آن داشت.

ابزارهای اصلاح محتوا Content Curation Tools

بازاریابان دیجیتال باید به صورت مداوم تقویم‌های محتوایی خود را پر کرده و محتواها را بهبود بخشند. با این حال ما همیشه این فرصت را نداریم که برای هر پست به اندازه کافی وقت گذاشته و آن را از عناصر منحصر به فرد پر کنیم. بنابراین لازم است که برخی از ابزارهای اصلاح محتوا را در اختیار داشته باشیم تا به کمک آن‌ها این شکاف‌ها را پر کرده و مخاطبان خود را راضی نگه داریم.

Feedly

  1. Feedly

با Feedly به عنوان یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 99، تمام وبلاگ‌ها، انتشارات و مباحث مختلفی که به آن‌ها علاقه  دارید را انتخاب می‌کنید. این ابزار تمام عناوین جدید و مقالات تازه منتشر شده از این وبلاگ‌ها را جمع آوری کرده و برای شما مانیتور می‌کند. به این ترتیب می‌توانید از یک ابزار دیگر چون Sprout Social استفاده کرده و به صورت متناوب این اخبار را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارید.

  1. Scoop.it

Scoop.it ابزاری عالی برای یافتن و به اشتراک‌گذاری مطالب منحصر به فرد در شبکه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و ... است. به این شکل در زمان خود صرفه‌جویی قابل توجهی کرده‌اید.

Kapost

  1. Kapost

Kapost پلت فرمی است که در چرخه بازاریابی محتوا بسیار کارآمد بوده و شما را گام‌ها جلو خواهد برد. این ابزار به شما این امکان را می‌دهد که بخش‌های محتوای خود را از منظر مخاطبان بررسی کرده و دریابید کدام بخش چشم انداز بهتری برای مخاطب به همراه دارد و لازم است که کدام قسمت‌ها را تغییر دهید.

ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت Website Analytics Tools

ابزارهای تجزیه و تحلیل وب سایت کمک می‌کنند تا برداشت بهتری از وضعیت وب سایت خود داشته و بتوانید به راحتی از عملکرد محتوای خود، مطلع شوید. به این ترتیب درمی یابید که در کدام نقاط مثبت ظاهر شده و در کدام نقاط ضعف دارید. به این شکل بهینه سازی وب سایت در موتورهای جستجو بهتر انجام خواهد شد.

  1. Kissmetrics

این ابزار دیجیتال مارکتینگ کاملا تحلیلی بوده و به شما در بهینه‌سازی وب سایت کمک خواهد کرد. به وسیله این پلت فرم می‌توانید تجربه کاربران در صفحات وب سایت خود را ردیابی کرده و نقاط ضعف و قوت را مشاهده کنید. به این ترتیب امکان بهینه‌سازی سایت به شکلی موثر وجود خواهد داشت.

Google Analytics

  1. Google Analytics

گوگل آنالیتیکس این روزها از مهم‌ترین ابزار آنالیز وب سایت‌ها بوده و به نوعی کلید طلایی بهینه سازی آن‌ها محسوب می‌شود.  در این پلت فرم به اطلاعات مهمی در خصوص وب سایت خود دست خواهید یافت. از جمله این که بازدیدکنندگان شما از چه گروه سنی هستند، از چه طریقی به وب سایت شما وارد شده و چه مدت در صفحات آن مانده‌اند؟ روزانه چقدر کلیک دارید و ... .

  1. Adobe Analytics

این پلت فرم یک ابزار تجزیه و تحلیل عمقی تر روی داده‌ها و عملکرد وب سایت ارائه می‌دهد. Adobe Analytics دارای ابزاری است که می‌توانید به وسیله آن‌ها، عملکرد مشتری‌ها و مخاطبان را به صورت بسیار واقعی از پیش ارزیابی نمایید.

  1. Woopra

این ابزار به صورت خاص برای مشاغل در محدوده تجارت الکترونیک طراحی شده است. به کمک آن هر مرحله از روند پرداخت در وب سایت شما تجزیه و تحلیل می‌شود و به خوبی می‌توانید منبع ترافیک منتهی به خرید و پرداخت را شناسایی کنید.

ابزارهای خدمات مشتریان Customer Service Tools

همان طور که در شرکت‌های فیزیکی، بخش خدمات مشتریان را داریم؛ در وب سایت‌ها و تجارت الکترونیک نیز با چیزی مشابه روبرو هستیم و باید به سوالات و شکایات مشتریان به خوبی رسیدگی شود. اگر این مورد را از قلم بیندازید، به زودی مشتریانی ناراضی خواهید داشت.

  1. Zendesk

Zendesk مجموعه کاملی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را ارائه می‌دهد که می‌توانند تیم پشتیبانی شما را جذب کرده و پاسخگوی تمام نیازهای مشتریان شما باشند. این پلتفرم تمام کانال‌های ارتباطی شما را در یک مکان جمع می‌کند و همین امر پاسخگویی به ایمیل‌ها، تماس‌های تلفنی و گپ‌های شما را ساده می‌کند. Zendesk همچنین با Sprout ادغام می‌شود که تلاش های خدمات اجتماعی مشتریان شما را ساده‌تر می‌کند.

UserVoice Helpdesk

  1. UserVoice Helpdesk

این ابزاری بسیار عالی برای تیم‌های بزرگ جهت پشتیبانی از خدمات آنلاین مشتری است. گزارش‌های خروجی UserVoice Helpdesk میزان رضایت مشتریان را به شکلی موثرتر پردازش می‌کند. همین طور شما می‌توانید داده‌های مفیدی از بازخورد مشتریان به کمک این ابزار به دست بیاورید.

  1. LiveChat

به کمک این ابزار می‌توانید با افرادی که به صفحات وب سایت شما وارد شده‌اند، چت آنلاین داشته و به این شکل به سوالات یا انتقادات و پیشنهادات آن‌ها پاسخ دهید. این ابزار وب سایت را پویا نگاه داشته و در بالا بردن میزان رضایت مشتریان بسیار موثر است.

ابزارهای بهینه‌سازی موتور جستجو Search Engine Optimization Tools

زمانی که صحبت از ابزارهای بازاریابی دیجیتال می‌شود، سئو یا بهینه‌سازی موتور جستجو درست چیزی است که به آن نیاز داریم. در واقع این چیزی است که بازاریابی درونگرا را ممکن می‌سازد و خوشبختانه ابزارهای فراوانی برای کمک به این موضوع، وجود دارند.

moz

  1. Moz

این مورد از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 99 در واقع دو محصول اصلی را در اختیار شما قرار می‌دهد: Moz Pro و Moz Local. محصول Moz Pro به شیوه‌های کلاسیک سئو مانند ردیابی رتبه‌بندی، لینک‌دهی و اطلاع رسانی در خصوص کمپین‌های بازاریابی محتوا کمک می‌کند. همین طور Moz Local به مشاغل کمک می‌کند تا لیست‌های سئو محلی خود را بهبود ببخشند. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که اطلاعات موقعیت مکانی کسب و کار خود را در این ابزار وارد کرده و از امکانات آن بهره‌مند شوید.

  1. SEMRush

SEMRush دارای تعداد زیادی ابزار بازاریابی دیجیتال داخلی است که به کمک آن‌ها می‌توانید رتبه وب سایت خود در موتور جستجو را بهبود بخشید. یکی از کاربردهای مهم SEMRush، ردیابی رقبا است. به این شکل شما می‌توانید تحلیلی عالی بر عملکرد رقبای خود داشته و نقاط ضعف خود در این خصوص را برطرف سازید.

  1. Screaming Frog

Screaming Frog ابزاری عنکبوتی است که به سرعت وب سایت‌ها را کراول کرده و آنالیز و تجزیه تحلیل مناسبی از عملکرد صفحات وب ارائه می‌دهد. به کمک این ابزار می‌توانید لینک‌های معیوب، تغییر مسیرهای نادرست و سایر مشکلات وب سایت را ردیابی کنید.

ابزارهای بازاریابی وابسته Affiliate Marketing Tools

بازاریابی وابسته مفهوم ساده‌ای دارد: به دیگران اجازه دهید محصولات خود را در پوشش برند شما به فروش رسانده و به این تبدیل به شما وابسته شوند. به نوبه خود تنها کاری که شما باید انجام دهید، این است که درصدی از فروش محصولات را به آن‌ها پرداخت کرده و سهمی نیز برای خود بردارید.

  1. CJ Affiliate

CJ یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در زمینه بازاریابی وابسته  و از بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 99 بوده و یکی از بزرگترین شبکه‌های وبلاگ نویسان را در خود جمع کرده است که به راحتی زمینه‌های بازاریابی وابسته را ارائه می‌دهند.

VigLink

  1. Viglink

VigLink ابزاری باورنکردنی و فوق العاده برای بازاریابی وابسته محسوب می‌شود. این سایت دارای یک پایگاه داده گسترده از محتوا است که به وسیله ناشران تهیه شده و دسترسی به کیوردها در آن به سادگی اتفاق می‌افتد. با استفاده از این تبلیغات متنی، می‌توان شبکه فروش را به سادگی گسترش داد.

  1. Rakuten Affiliate Network

Rakuten مشابه VigLink است، البته در روابط طولانی مدت بین برندها و وابستگی آن‌ها حمایت به مراتب بالاتری دارد. روابط طولانی مدت با شرکای تجاری شما، باعث می‌شود که در بازار اعتبار بیشتری به دست بیاورید و به شکلی دسترسی به محصولات شما، سریع‌تر اتفاق بیفتد.

 

سخن پایانی شما کدام یک از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ 2020 را برتر دانسته و تجربه کارکرد با کدام یک از آن‌ها را دارید؟ تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران در میان بگذارید.

منبع

https://sproutsocial.com/insights/digital-marketing-tools