گوگل مای بیزینس (Google My Business) بروز رسانی شد

گوگل مای بیزینس (Google My Business) بروز رسانی شد

Google my business چیست؟ گوگل مای بیزینس یا همان Google My Business یکی از پلت فرم‌ها و ابزارهای مهم گوگل است که به صاحبان کسب و کارها کمک می‌کند تا کسب و کار خود را به نوعی معرفی نمایند.

در حقیقت شما در این پلت فرم رایگان، یک پروفایل خواهید داشت و اطلاعات مربوط به کسب و کار خود را به لحاظ زمینه کاری، موقعیت جغرافیایی، تصاویر و ... ثبت کرده و به اشتراک خواهید گذاشت.

این ابزار گوگل، امکاناتی را در اختیار شما قرار داده و می‌توانید هدف گذاری بهتری در زمینه فروش محصولات و ارائه خدمات خود داشته باشید. اخیرا بروز رسانی گوگل مای بیزینس انجام شده و این بهانه ای‌است که دوباره به این موضوع بپردازیم. با رضا رحمتی همراه باشید :)

Google My Business چیست؟

Google My Business چیست؟ این بستر یا بهتر بگوییم ابزار گوگل، به کسب و کارها فرصت حضور در دنیای آنلاین و ثبت در آن را می‌دهد. به این ترتیب شما فرصت می‌یابید تا با ساخت پروفایل خود در گوگل مای بیزینس، در جستجوی گوگل دیده شده و در گوگل مپ نیز قرار بگیرید. (با ثبت آدرس خود در Google My Business)

اکنون دوره‌ای داشتیم بر این که Google My Business چیست؟ حال ببینم بروزسانی آن چه چیزهایی در پی داشته است.

تصویر: Google My Business چیست؟ این پلت فرم از گوگل یک پروفایل در اختیار هر کسب و کار قرار می دهد تا موقعیت مکانی، ماهیت کسب و کار و غیره را در فضای نت به ثبت برساند.

بروز رسانی گوگل مای بیزینس

در بروز رسانی گوگل مای بیزینس مشاغل می‌توانند ساعت‌های مخصوص خدمات خاص خود را در پروفایل Google My Business وارد کرده و لیست کنند. در حقیقت Google به مشاغل اجازه می‌دهد تا ساعت‌های بیشتری را در لیست GMB خود برای خدماتی که در تمام ساعت روز ارائه نمی‌شوند، اضافه کنند.

به این ترتیب اگر برخی از خدمات شما در ساعات خاصی ارائه می‌شوند یا در ساعت‌هایی خدمات ارائه نمی‌دهید، می‌توانید در بروز رسانی گوگل مای بیزینس آن ها را ثبت کرده و به مخاطبان و مشتریان اجازه دهید تا با هدفمندی بیشتری، شما را جستجو کرده و خدمات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

به این شکل مشاغل می‌توانند مراجعه را برای افراد خاص به طور مثال افراد سالخورده، به شکلی بهینه‌تر زمان بندی کرده و این فرصت را برای آن‌ها ایجاد کنند تا درست به موقع برای خرید یا دریافت خدمات، اقدام نمایند.

البته با توجه به مواردی که اکنون گوگل در این به روز رسانی پوشش داده که شامل میان وعده، زمان رانندگی در مسیر، زمان غذاخوری، ساعت استراحت و ... است، پیش بینی می‌شود که باید گزینه‌های دیگری نیز به آن اضافه شوند.

پیش از این بروز رسانی گوگل مای بیزینس، مشاغل تنها می‌توانستند که ساعت بازگشایی کسب و کار در هر روز را ثبت کنند.

اکنون مشاغل انعطاف پذیری بیشتری داشته و می‌توانند با استفاده از این پارامترها، زمان بندی‌های خود را نیز به اطلاع مشتری‌ها برسانند. لازم به ذکر است در صورتی که گوگل فضای این ویژگی جدید را به شکلی بازتر کرده و به مشاغل اجازه دهد که عنوان زمان مورد نظر را خود به صورت دستی و نه از پیش تعریف شده ثبت کنند، کاربرد آن به مراتب بیشتر خواهد بود. (البته در حال حاضر این قابلیت در دسترس نیست و پیش بینی می‌شود که به زودی گوگل آن را در بروز رسانی‌های بعدی خود ارائه کند.)

تصویر: در بروز رسانی گوگل مای بیزنس، می توانید در خصوص مواردی خاص، زمان بندی خاص کسب و کار خود را ثبت کرده و به این شکل ارائه خدمات را برای مشتریان، با سهولت بیشتری همراه سازید.

Google My Business بروز رسانی

نحوه اضافه کرد ساعات بیشتر برای خدمات خاص را در Google My Business بروز رسانی دنبال می‌کنیم.

شما می‌توانید این ساعت‌های اضافی را درست شبیه به چیزی که برای تنظیم ساعات معمولی انجام میدادید، در Google My Business بروز رسانی ثبت کنید. اما در نظر داشته باشید که ابتدا باید ساعت‌های معمولی تنظیم شوند تا سپس ساعات اختصاصی سرویس، نشان داده شوند.

برای تعیین ساعات بیشتر در Google My business بروز رسانی جدید، مراحل زیر را دنبال کنید:

در سیستم کامپیوتری خود، به Google My Business وارد شوید.

لوکیشنی را که می خواهید مدیریت کنید، باز نمایید.

روی Info کلیک کنید.

کنار گزینه More Hours، روی آیکون Edit کلیک نمایید.

گوکل My Business  بروز رسانی شد

در بخش “More hours”، زیر “Add hours”، روی انواع ساعت‌های قابل اجرا کلیک کنید.

گوکل My Business  بروز رسانی شد

اکنون در کنار هفته‌ای که می خواهید تغییر دهید، علامت زده و ساعت‌های خود را وارد کنید.

به این ترتیب مشتریان و مخاطبان، قادر به رویت زمان بندی سرویس‌های ثبت شده خواهند بود.

گوکل My Business  بروز رسانی شد

پس از وارد کردن تمامی ساعت ها، روی گزینه Apply کلیک کنید.

توجه داشته باشید که در حال حاض تنظیمات ساعات اضافه، تنها برای گزینه های خاصی تعریف شده اند.

سخن پایانی

در بالا دیدید که Google My Business چیست و چه کاربردی دارد. به نظر شما بروز رسانی گوگل مای بیزینس تا چه اندازه بر کارآمدی این پلت فرم افزوده و چطور می‌تواند کسب و کارها را متحول سازد؟

 

منبع

https://support.google.com/business/answer/9876800?hl=en